PK-YRITYKSET
Heltin työterveys- ja hyvinvointipalveluiden palveluehdot
Heltti’s general terms of occupational health care and wellbeing services
Tältä sivulta löydät Heltin ajantasaiset työterveys- ja hyvinvointipalveluiden palveluehdot.
Työterveys- ja
hyvinvointipalveluiden
palveluehdot
Sopimuksen osapuolia ovat työterveys- ja hyvinvointipalvelut tilannut Asiakas (“Asiakas”) ja Palveluiden tuottaja (“Heltti, 2544593-8, Mannerheimintie 12 A, 00100 Helsinki)”.
Tilauksen palveluihin kuuluvat liitteessä 1 määritellyt palvelut tilauksella valitun palvelupaketin (Aloittelija, Huolehtija, Edelläkävijä) ja palvelulaajennusten sekä muiden liitteessä 1 määriteltyjen palveluiden mukaisesti.
3.1. Aloitusmaksu
Heltti laskuttaa Asiakkaalta tilauksella määritellyn kiinteän aloitusmaksun. Aloitusmaksu pitää sisällään palveluiden käynnistyessä tehtävän perustyöpaikkaselvityksen ja toimintasuunnitelman.
Heltti laskuttaa Asiakkaalta aloitusmaksun perustyöpaikkaselvityksen ja toimintasuunnitelman laatimisen jälkeen, mutta kuitenkin viimeistään kolmen (3) kuukauden kuluessa palveluiden käynnistämisestä riippumatta siitä onko perustyöpaikkaselvitystä ja toimintasuunnitelmaa laadittu.
Heltti laskuttaa aloitusmaksun myös Asiakkaan uusista työntekijöistä, joiden työsuhde alkaa Heltin palvelujen käynnistymisen jälkeen tai jotka muuten tulevat Heltin palvelujen piiriin. Tällaisten uusien työntekijöiden kertaluonteinen aloitusmaksu on yhtä suuri kuin kuukausittainen kiinteä maksu työntekijää kohden ja Heltti laskuttaa sen uuden työntekijän aloituskuukauden päättyessä.
3.2 Kuukausimaksut
Heltti laskuttaa Asiakkaalta tilauksella määritellyn palvelupaketin (Minimi, Keskitaso, Laaja) mukaista kuukausimaksua, joka perustuu Asiakkaan työntekijöiden lukumäärään. Kuukausimaksu pitää sisällään liite 1 kohdassa “A. Kiinteään kuukausihintaan sisältyvät palvelut” määritellyt palvelut.
Heltti laskuttaa Asiakkaalta palveluiden käynnistyskuukaudesta alkaen kuukausittain jälkikäteen kuukausimaksua, joka perustuu Asiakkaan työntekijöiden lukumäärään.
Kaikki työntekijät, jotka ovat olleet Asiakkaan palveluksessa kalenterikuukauden aikana, lasketaan Asiakkaan työntekijöiksi. Palveluja sovelletaan kaikkiin Asiakkaan työntekijöihin.
Asiakas toimittaa Heltille tiedot muutoksista Asiakkaan työntekijöissä viipymättä muutoksen jälkeen. Asiakas on vastuussa työntekijätietojen pitämisestä ajan tasalla HelttiView-palvelun kautta. Heltin laskutus perustuu laskutusajankohtana Heltille toimitettuihin tietoihin työntekijämäärästä. Heltillä on oikeus laskuttaa Asiakkaan työntekijöihin kohdistuvat kuukausimaksut työntekijöiden aloituskuukausista lukien, vaikka Asiakas ilmoittaisi Heltille uusista työntekijöistä vasta aloituskuukausien jälkeen.
Kuukausimaksun tarkka arvonlisäverollinen osuus määräytyy toteutuneiden toimenpiteiden perusteella. Tässä kohdassa sovittu kuukausimaksu veloitetaan minimissään kahdelta henkilöltä.
3.3 Muut maksut ja palkkiot
Heltti laskuttaa Asiakkaalta liitteessä 1 kohdassa “B. Käytön mukaan laskutettavat palvelut” määritellyt palvelut toteuman mukaan Heltin kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Heltin kumppaneiden toimittamat palvelut laskutetaan kumppanin kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisesti.
Edellä mainittujen palveluiden lisäksi Asiakas ja Heltti voivat erikseen sopia myös muiden palveluiden toimittamisesta. Ellei toisin sovita, tällaiset palvelut ovat Heltin palvelukuvausten mukaisia ja hinnoiteltu Heltin voimassa olevan hinnaston mukaisesti.
Lisäksi Heltti laskuttaa mahdolliset muut yleiset maksut (mm. kanta-maksu, laskutusmaksut) kulloinkin voimassa olevan hinnaston liite 2 mukaisesti.
Jos Heltti palveluita tarjotakseen vierailee Asiakkaan toimipisteessä, Heltti laskuttaa toteutuneet matkakulut erikseen lähimmästä Heltin toimipisteestä Asiakkaan toimipisteeseen ja Heltin ammattilaisten ja asiantuntijoiden matka-ajan Heltin kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaisesti.
Laskutus tapahtuu kuukausittain kunkin kuukauden viimeisenä työpäivänä 14 päivän maksuajalla.
Palvelut käynnistyvät tilausta seuraavan kalenterikuukauden ensimmäisenä päivänä. Kummallakin osapuolella on oikeus irtisanoa palvelut kolmen (3) kuukauden irtisanomisajalla ilmoittamalla siitä kirjallisesti toiselle osapuolelle. Elleivät osapuolet toisin sovi, myös palveluiden muutoksiin sovelletaan samaa irtisanomisaikaa. Irtisanomisaika alkaa kulua sen kalenterikuukauden päättyessä, jonka aikana irtisanomisilmoitus toimitettiin.
Heltti, sen työntekijät ja alihankkijat sitoutuvat noudattamaan kaikessa toiminnassaan kulloinkin voimassaolevaa terveydenhuoltoon, salassapitoon ja tietosuojaan liittyvää lainsäädäntöä. Muilta osin sovelletaan Heltin yleisiä palveluehtoja (liite 4).
Seuraavat liitteet ovat erottamaton osa näitä palveluehtoja:
- Liite 1: Palvelut
- Liite 2: Heltin palveluhinnasto
- Liite 3: Heltin tietojenkäsittelyliite
- Liite 4: Heltin yleiset palveluehdot
Jos näiden asiakirjojen välillä on ristiriitoja, näitä palveluehtoja sovelletaan ensisijaisesti ja sen jälkeen liitteitä nousevassa numerojärjestyksessä.
On this page, you’ll find Heltti’s general terms of occupational health care and wellbeing services.
General terms of occupational health care and wellbeing services
The parties to the agreement are the Customer who ordered the occupational health care and wellbeing services (”Customer”) and the Service provider (”Heltti, 2544593-8, Mannerheimintie 12 A, 00100 Helsinki)”.
Agreement includes the services defined in annex 1 in accordance with the service package selected with the order (Beginner, Caretaker, Forerunner), selected service extensions and other services defined in annex 1.
3.1. Starting fee
Heltti invoices the Customer for the fixed starting fee specified in the order. The starting fee includes the basic workplace survey and action plan to be carried out when the services start.
Heltti will invoice the starting fee after the basic workplace survey and action plan have been completed, but no later than three (3) months after the start of the services, regardless of whether a basic workplace survey and action plan have been completed.
Heltti will also invoice a one-time starting fee for new employees of the Customer whose employment begins after Heltti has started providing services or otherwise are added to the services. One-time starting fee for such new employees will be equal to the monthly fixed fee per employee.
3.2. Monthly fees
Heltti invoices the Customer for the monthly fee according to the service package selected in the order (Beginner, Caregiver, Forerunner), which is based on the number of the Customer’s employees. The monthly fee includes the services defined in annex 1 section “A. Services included in the fixed monthly price”. The monthly fee is invoiced monthly at the end of the month starting from the month the services have started.
All employees who have been employed by the Customer during a month are considered to be employees of the Customer.
The Customer provides Heltti with information about changes in the Customer’s employees without delay after a change has occurred. The Customer is responsible for maintaining the employee list up-to-date via the HelttiView portal. Heltti’s invoicing is based on the information provided to Heltti at the time of the invoicing. Heltti has the right to invoice monthly fees from the start of the employee’s employment period even if the Customer informs Heltti of a new employee after the employment period has started.
Value added tax will be invoiced on the basis of the used services. The fixed monthly fee agreed in this section is invoiced for a minimum of two persons.
3.3. Other fees and charges
Services, described in annex 1 section “B: Services invoiced based on usage”, Heltti invoices at the end of the month based on actual usage according to the price list in force at the time. Services provided by Heltti’s partners are invoiced in accordance with the partner’s effective price list.
In addition to the above mentioned services, the Customer and Heltti may agree on the provision of other services. Unless otherwise agreed, such services are in accordance with Heltti’s service descriptions and priced in accordance with Heltti’s price list in force at the time.
In addition, Heltti invoices any other general fees (e.g. Kanta-fee, invoicing fees) in accordance with annex 2 the price list valid at any given time.
In case Heltti visits the Customer’s working location in order to provide services, Heltti will invoice traveling costs from the nearest Heltti office to the Customer’s location, and the travel time of professionals and specialists in accordance with Heltti’s price list in force at the time.
Invoicing occurs monthly on the last working day of each month with 14 days payment term.
The Agreement comes into force when the Customer has placed an order and Heltti has accepted it with an order confirmation. Heltti has the right not to accept the order. The services start on the first day of the calendar month following the order. Either party has the right to terminate this Agreement with three (3) months notice period in writing to the other party. Unless the Parties agree otherwise, changes to the services will also be subject to the same notice period. The notice period begins at the end of the calendar month during which the written notice was given.
Heltti, its employees and subcontractors commit to comply with the applicable healthcare, confidentiality and data protection legislation in all their activities.
In addition, Heltti’s general terms of service apply (annex 4).
The following Annexes form an integral part of these General Terms of Occupational health care services and agreement between Heltti and Customer:
- Annex 1: Services
- Annex 2: Heltti price list
- Annex 3: Data processing annex
- Annex 4: General terms and conditions of service
In the event of contradiction between these contract documents, this General Terms of occupational health care and wellbeing services shall be applied primarily and, thereafter, the Annexes in ascending numerical order.