TYÖTERVEYS

Infopaketti Heltin työterveydestä sinulle asiakkaamme

Hei Heltin työterveyden asiakasyhteyshenkilö! Tuntuuko uuden työterveyden kiemurat mutkikkailta, eikä kaikkea tahdo oikein muistaa? Se on täysin ymmärrettävää, sillä työterveys on laaja kokonaisuus.

Me halusimme helpottaa sinun ja organisaatiosi Heltti-matkan alkuaskelia kokoamalla tälle sivulle kootusti info-videoita yleisimmin kysytyistä kysymyksistä koskien Heltin työterveden palveluita.

Sisällysluettelo

Ladattavat materiaalit sinun ja koko työyhteisösi tueksi

Infopaketti yrityksesi työterveysyhteistyöstä vastaavalle ja johdolle

Keräsimme yksiin kansiin organisaatiosi Heltin yhteyshenkilöä ja johtoa varten tärkeimmät asiat: Työnantajan velvollisuudet, tärkeimmät yhteydenottokanavat sekä tärkeimmät muistettavat asiat työterveysyhteistyöhön liittyen.

1-sivun koonti Heltistä työntekijöillesi: TERVETULOA HELTIN TYÖTERVEYDEN JÄSENEKSI!

Lataa yhden sivun kiteytetty koonti Heltin palveluista kahvihuoneen seinälle, yhteisiin tiloihin tai kiinnitä vaikka sähköisesti intraan tai jaa jokaiselle työntekijälle. Materiaali sisältää tiedot mihin ja milloin työntekijän on yhteydessä eri tilanteissa.

Sähköinen tietopaketti työntekijöillesi: jäsenen infosivut

Jos teillä on Huolehtija TAI Edelläkävijä -työterveyspaketti käytössä, suosittelemme jakamaan oheisen linkin työntekijöillenne ja muistuttamaan siitä säännöllisesti. Sivu sisältää kaiken tarpeellisen tiedon joita Heltin palveluiden käyttäjän on hyvä tietää.

Osa I: Tietoa Heltistä ja työterveyden työkaluista

Työnantajan edustajana ja Heltin yhteyshenkilönä sinun tärkein sähköinen työkalusi on HelttiView. HelttiView palvelun kautta hallinnoit yrityksesi sekä yrityksen työntekijöiden tietoja.

Miten tuemme organisaatiotasi?

Jotta voit katsoa sisällön, hyväksy ensin nämä evästeet: statistics, marketing

Työnantajan työkalu: HelttiView

Jotta voit katsoa sisällön, hyväksy ensin nämä evästeet: statistics, marketing

Tärkeää, toimi näin:

Ota HelttiView käyttöön

  1. Kirjaudu HelttiView-portaaliin
  2. Lisää organisaatiosi työntekijätiedot

Työterveyspalvelut ovat käytettävissä kun sopimus on allekirjoitettu JA työntekijätiedot ovat lisätty HelttiView-portaaliin. Tämän jälkeen Heltin työterveyshoitaja ottaa yhteyttä teihin työpaikkaselvityksen ajankohdan sopimiseksi.

Tärkeää: pidä työntekijätiedot ajantasalla. Poista lähtenyt työntekijä HelttiView:sta ja vastaavasti lisää uusi työntekijä HelttiView:n tietoihin.

Osa II: Mitkä ovat työnantajana
lakisääteiset vastuuni?

Laki velvoittaa sinua huolehtimaan näistä asioista. Tarvitsetko apua?
Ole yhteydessä nimettyyn työterveyshoitajaanne.

Vartu (Varhaisen tuen malli)

Jotta voit katsoa sisällön, hyväksy ensin nämä evästeet: statistics, marketing

Sairauspoissaolojen ilmoittaminen

Jotta voit katsoa sisällön, hyväksy ensin nämä evästeet: statistics, marketing

Päihdehoidon malli

Jotta voit katsoa sisällön, hyväksy ensin nämä evästeet: statistics, marketing

Osa III: Tärkeät työterveyden termit tutuksi

Mikä ovat työpaikkaselvitys, toimintasuunnitelma ja ergonomiakonsultointi? Mitä sinun tulee työnantajan edustajana huomioida ja mitä toimenpiteitä ne sinulta edellyttävät?

Mitä ovat työpaikkaselvitys ja toimintasuunnitelma?

Jotta voit katsoa sisällön, hyväksy ensin nämä evästeet: statistics, marketing

Työergonomia työnantajan näkökulmasta

Jotta voit katsoa sisällön, hyväksy ensin nämä evästeet: statistics, marketing

Tärkeää

Vastuut ja velvollisuudet

Työpaikkaselvitys ja toimintasuunnitelma tulee tehdä aina  työterveyspalveluiden käynnistyessä.

Työpaikkaselvitys tehdään fyysisenä tapaamisena 3 kuukauden sisällä palveluiden aloituksen jälkeen sekä aina, jos teidän toimitilat muuttuvat.

Toimintasuunnitelma laaditaan työpaikkaselvityksen pohjalta ja sitä päivitetään vuoden välein vuosipalaverissa.

Työterveyshoitaja ehdottaa selvityksen tekoa, mutta yrityksen vastuulla on huolehtia, että se tulee tehtyä. Meillä Heltillä tyypillisesti hoitaja on kaksi tai kolme kertaa yhteyksissä, mikäli kutsuihin ei vastata jäämme odottamaan, että olette  itse oma-aloitteisesti yhteyksissä.

Osa IV: Säännöllinen, jatkuva yhteistyö

Jos sinulla on kysyttävää työterveysopimukseen ja asiakkuuteen liittyvistä asioista, ole yhteydessä Heltin asiakkuus-tiimiin. Muissa asioissa teitä auttaa nimetty työterveyshoitajanne.

Vuosipalaveri

Jotta voit katsoa sisällön, hyväksy ensin nämä evästeet: statistics, marketing

Entä jos yrityksesi tarve muuttuu?

Jotta voit katsoa sisällön, hyväksy ensin nämä evästeet: statistics, marketing

Asiakaskirje – mitä ja miksi?

Jotta voit katsoa sisällön, hyväksy ensin nämä evästeet: statistics, marketing

Haluaisitko kuulla lisää?

Soita, laita viestiä, tai varaa suoraan aika tapaamiselle

Ota yhteyttä

Aino Ahola | LinkedIn
aino.ahola@heltti.fi
040 823 5393

Varaa juttuhetki

Haluaisitko keskustella lyhyessä etätapaamisessa? Varaa aika tapaamiseen oheisesta linkistä.

Jätä yhteystietosi