Valote: Kasvuyrityksen ensimmäinen työterveys

Case Valote

Kun yritys on palkkaamassa ensimmäistä työntekijäänsä, niin myös vähintään lakisääteisen työterveyden hankkiminen nousee äkkiä ajankohtaiseksi. Homma kannattaakin laittaa kuntoon mahdollisimman nopeasti. Mutta miten oikea kumppani valitaan? Ja voiko työterveydestä saada apua myös etänä?

Näitä kysymyksiä mietti myös turkulainen, video- ja valokuvaustuotantoon erikoistunut Valote Oy muutama vuosi sitten, kun yritykseen rekryttiin ensimmäistä työntekijää yrittäjien (Vili Santala ja Jesse Hongisto) rinnalle.

Yhteistyö kiteytetysti

Lähtötilanne

Lakisääteisen työterveyden hankkiminen nousi ajankohtaiseksi, kun Valotelle oltiin palkkaamassa ensimmäisiä työntekijöitä. Työterveyden kumppaniksi ei kuitenkaan haluttu mitä tahansa toimijaa: etsittiin samanlaisia arvoja edustavaa kumppania, joka auttaa pitämään työntekijät terveenä kiireidenkin keskellä.

Miten tilannetta ratkottiin

Valote sai Heltin työterveydestä kattavasti tietoa Heltin myyjiltä, jonka jälkeen Heltin mallia verrattiin muihin toimijoihin. Heltti valittiin kumppaniksi läpinäkyvyyden, selkeän hinnoittelun ja palveluiden helppokäyttöisyyden vuoksi.

Katsaus nykytilanteeseen

Yhteistyö Heltin kanssa on Valotelaisten mukaan sujunut jouhevasti. Etenkin digitaalinen tuki (HelttiChat ja HelttiLinja) työterveysasioissa on ollut arvokasta, kun tarvitsemaansa apua saa etänä nopeasti.

Hyödynnetyt Heltin palvelut:

  • Huolehtija-työterveyspaketti
  • Punkkirokotukset

Huolehtija-paketti on fiksu valinta – mitä nopeammin hoitoon, sitä nopeammin terveenä työpaikalle. 

Työterveyspalveluiden ketterä käyttöönotto

Valoten toimitusjohtaja Vili Santala kertoo tutustuneensa Helttiin mielenkiinnon vuoksi jo ennen kuin työterveyspalvelujen hankkiminen oli Valotessa ajankohtaista. Myös osa Heltin myynnin ihmisistä oli Santalalle tuttuja jo entuudestaan, joten keskustelu yhteistyön mahdollisesta aloittamisesta ja Heltin työterveyspalvelujen toimintamallista oli helppo aloittaa. Tämän jälkeen Valote vertaili Heltin mallia muihin palveluntarjoajiin.

Heltti veti vertailukisassa lopulta pisimmän korren, erottautuen edukseen mm. palvelumallin vaivattomuudella ja hinnoittelun läpinäkyvyydellä. “Juteltuamme Heltin myyjien kanssa saimme sopparit heti sähköpostiin. Käytiin sopparit porukalla läpi vielä videon välityksellä, jolloin saimme kätevästi vastaukset askarruttaneisiin asioihin. Sen jälkeen sopimukset allekirjoitettiin sähköisesti. Kivutonta ja nopeaa”, Santala summaa.

Halusimme, että työterveyden palveluja olisi mahdollisimman helppo ja kevyt käyttää. Heltin chattiin onkin saanut  ketterästi yhteyden mobiilissa, jossa hoitajan kanssa keskustelun jälkeen homma on nopeasti ratkennut.

Vili Santala, CEO, Valote

Sukella tarkemmin yhteistyöhön

Haluaisitko kuulla lisää?

Soita, laita viestiä, tai osta suoraan verkkokaupasta

Tilaa verkosta

Voit ostaa työterveyspalvelut kätevästi suoraan verkkokaupasta.

Lähetä lomake

MUUTAMA MINUUTTI VIELÄ AIKAA? JATKA LUKEMISTA NÄISTÄ