Näin Heltin mielen palvelut toimivat

Heltin mielen palveluiden käyttöönotto ja palveluiden käyttö on helppoa ja mutkatonta niin työnantajalle kuin työntekijöillekin. Tältä sivulta näet yksinkertaisen prosessin vaiheet aina palveluiden valinnasta käyttörajoituksiin, sekä palveluihin ohjautumiseen.

Kaikki palvelut saatavilla suomeksi, englanniksi, ruotsiksi, espanjaksi ja venäjäksi. Palveluitamme tuottavat psykologit ja psykoterapeutit.

Haluatko kuulla lisää? Ota yhteyttä Katriinaan!

tutustu palveluihin asiantuntijamme kanssa

1. Varaa mielen palveluiden esittely ja demo

Ensimmäinen askel on ottaa yhteyttä mielen palveluiden asiantuntijaamme ja varata lyhyt mielen palveluiden esittelyhetki etänä, työpaikallasi tai toimipisteessämme.

Keskustelemme yhdessä organisaatiostasi ja työyhteisöstäsi. Varmistamme yhdessä, että saatte juuri teille sopivat palvelut ja että prosessi etenee sujuvasti.

Organisaatiollasi käytössä olevia mielen palveluvalikoimaa voit yhteistyömme aikana muokata tilanteen ja tuen tarpeiden mukaan.

Valitse palvelut

2. Palveluiden valinta ja käytännöistä sopiminen

Yhteistyössä asiantuntijamme kanssa valitset parhaita organisaatiosi tarpeita tukevat palvelut. Lisäksi käymme läpi mm. seuraavat asiat:

  • Käyttörajoitukset ja kulukatot
  • Palveluiden kielivalikoima
  • Miten eri palveluihin ohjaudutaan [työntekijä itsenäisesti, HR:n tai työterveyshuollon kautta]
  • Haluatko työntekijöillesi oman, työpaikkasi brändin mukaisen räätälöidyn ajanvaraus-sivun, johon voimme tuoda työpaikallesi relevanttia mielene hyvinvointia tukevaa sisältöä. Tai kenties haluat hyödyntää yleistä ajanvaraussivustoamme. Kaikista tarjoamme kieliversiot suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Sopimus syntyy

3. Allekirjoita sopimus ja tutustu asiakasvastaavaan

Kun sopivat palvelut, ländäri-vaihtoehto ja kielivalinnat on tehty, on aika allekirjoittaa sopimus. Tämä virallistetaan sähköisesti, jotta prosessi on mahdollisimman nopea ja vaivaton.

Sopimuksen allekirjoituksen jälkeen yrityksellenne nimetään oma asiakasvastaava. Hänestä tulee tärkein yhteyshenkilönne, joka auttaa teitä kaikissa palveluihin liittyvissä kysymyksissä ja tarpeissa.

Kick-offeista ja aloituksesta sopiminen

4. Sovi palveluiden aloituksesta asiakasvastaavan kanssa

Asiakasvastaavan kanssa kannattaa heti sopimuksen allekirjoituksen jälkeen tutustua. 20-30 minuutin etähetkessä voitte sopia tärkeimmät asiat, kuten kick-offien ja palveluiden käynnistymisen tarkat ajankohdat sekä sopia yritystason raportoinnista.

Asiakasvastaava lähettää sinulle linkin myös viestintäpakettiin, josta saat henkilöstöllesi jaettavaksi materiaalia.

Palvelut käyttöön henkilöstösi arjen tueksi

viestintä ja kick-offit henkilöstöllesi

5. Hyödynnä viestintämateriaalit ja psykoedukatiiviset kick-offit

Vaikka palveluidemme käyttö on työntekijöillesi helppoa, tarjoamme mielen palveluiden aloitukseen viestintäpaketin ja kick-off tilaisuuksia koko henkilöstölle ja/tai esihenkilöille kohdennettuna.

Kick-offien sisältö:

Kick-off sisältää aina psykoedukatiivista tietoa valitsemaasi mielen hyvinvoinnin teemaan liittyen, sekä tiedon mitä Heltin mielen palveluita organisaatiollesi on käytössä ja miten niiden pariin pääsee.

palveluiden käyttö ja asiakaskokemus

6. Palvelut käytössä henkilöstölläsi

Kickoffin jälkeen mielen palvelut ovat virallisesti käytössänne. Henkilöstönne voi alkaa hyödyntää tarjottuja palveluita heti, parantaen työhyvinvointia ja jaksamista.

Erityisesti mielen palveluiden vaikuttavuuden kannalta on tärkeää, että palvelun käyttäjä löytää itselleen sopivan mielen ammattilaisen – riippumatta oliko kyseessä esimerkiksi mielenhuollon kertakäynti tai pidempi lyhytterapia. Meillä työntekijäsi voi etukäteen tutustua mielen ammattilaisiin kuvien, tekstien ja esittelyvideoiden muodossa ja varata haluamalleen ammattilaiselle ajan.

Näin helppoa palveluiden käyttö on henkilöstöllesi:

  1. Ajanvaraus palveluihin tapahtuu suoraan sähköiseltä ajanvaraussivulta
  2. Työntekijäsi voi valita itse kenelle mielen asiantuntijallemme varaa ajan
  3. Työntekijäsi voi ajankohdan, lokaation (etätapaaminen tai toimipisteemme)

Halutessasi ajanvaraussivustolla voi olla myös hyödyllistä, mieleen liittyvää tukimateriaalia, kuten harjoituksia, podcasteja tai luettavaa. Sivulta löytyy myös kick-offien materiaalit, ajankohdat sekä muiden mahdollisten tarjoamiemme koulutusten, webinaarien tai sisältöjen linkit.

raportointi

7. Raportointi ja vaikuttavuus

Palveluiden käynnistymisen jälkeen tarjoamme säännöllistä raportointia ja asiakastapaamisia, jotka suunnitellaan asiakkuuden koon ja tarpeiden mukaan. Näiden tapaamisten avulla varmistamme, että palvelut vastaavat jatkuvasti yrityksenne tarpeita ja kehittyvät niiden mukaisesti.

Raportoinnista ja asiakastapaamisista, sekä yhteisestä vuosikellosta voit sopia organisaatiollesi nimetyn asiakasvastaavan kanssa.

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä ja varaa mielen palveluiden esittelyaika!

ajatustyöpaikkojen MIELEN PALVELUIDEN asiakkaitamme

Miksi Heltin mielen palvelut?

kustannustehokkaat, Vaikuttavat ja laadukkaat palvelut, joiden tekijät ymmärtävät tietotyön ja ajatustyön kokonaiskuormitusta sekä organisaatioiden ilmiöitä.

  • Kustannustehokkuus ja joustavuus: Maksat aina palveluista käytön mukaan. Me emme veloita paketti-kohtaisia hintoja, vaan toteutuneista käynneistä.
  • Laatu ja vaikuttavuus: Lyhyet interventiot ovat haastavia – nopeassa ajassa täytyy saada tarjottua työntekijälle oikeanlaista tukea. Siksi kaikki mielen palveluita tarjoavat ammattilaisemme ovat joko psykologeja tai psykoterapeutteja. Kaikilla tekijöillämme on Valvira-pätevyys.
  • Asiakkaistamme yli 25 % puhuu äidinkielenään muuta kuin suomea, joten kaikki palvelut ovat luonnollisesti saatavilla myös englanniksi ja ruotsiksi. Lisäksi meillä on terapeutteja, jotka tarjoavat palveluita espanjaksi, venäjäksi ja muilla kielillä
  • Meidät tunnetaan aidosta välittämisestä. Palvelumme perustuvat mutkattomuuteen ja kumppanuuteen arjen eri tilanteissa. Arvomme Lempi, Hehku, Tarmo ja Pokka näkyvät niin yritysyhteistyössä kuin työntekijöidesi auttamisessa ja hyvinvoinnin tukemisessa.
Miksi Heltin mielen palvelut?

Haluaisitko kuulla lisää?

Soita, laita viestiä, tai varaa suoraan aika tapaamiselle

Ota yhteyttä

Katriina Kanto | LinkedIn
katriina.kanto@heltti.fi
044 712 9505

Haluaisitko keskustella palvelusta lisää lyhyessä etätapaamisessa? Varaa aika tapaamiseen oheisesta linkistä.

Jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun yhteyttä!