Jäsenkokemuksia

MITÄ JÄSENEMME AJATTELEVAT MEISTÄ?

Jäsenkokemuksia

Heltti välittää

HYVÄ JA VÄLITTÄVÄ, TUNNEJÄLJEN JÄTTÄVÄ JA MIELEENPAINUVA ASIAKASKOKEMUS JA JÄSENKOKEMUS ON OLLUT HELTISSÄ YKSI KANNATTALEVA TEEMA JA STRATEGINEN PAINOPISTE JO PERUSTAMISHETKESTÄ LÄHTIEN.

Tyypillisesti Heltin asiakasyritykset ovat henkilöstönsä hyvinvointiin panostavia, tietointensiiviä kasvuyrityksiä. Monet asiakasyrityksistämme käyttävät useampaa palveluamme – kohtaamme asiakasyritystemme työntekijöitä paitsi työterveydessä, myös terapia-asiakkaina, johtamisen ja yrityskulttuurin kehittämisen projekteissa sekä mielenhuollon parissa. Lisäksi nykyisin kohtaamme asiakasyritystemme työntekijöitä ja meille täysin uusia tuttavuuksia myös yksityishenkilöinä, kun he tulevat omakustanteisesti lyhytterapiaan, johtajaterapiaan tai psykoterapiaan kuluttaja-asiakkaina.

Tästä syystä helttiäismäinen jäsenkokemus ja asiakaskokemus tulee olla saumaton riippumatta minkä palvelun parissa, etänä tai livenä meidät kohdataan. Kehitämme asiakaskokemustamme ja jäsenkokemustamme jatkuvasti palautteen pohjalta.

Jäsentemme kokemuksia työterveydestä

”Teillä on hirveän yksinkertaista tämä avunpyyntö ja chatti-palvelu. Vastaukset tulevat nopeasti ja muutenkin on jäänyt sellainen olo, että oikeasti välitätte.”

JÄSENPALAUTE 2023

”Heltissä saa enemmän, kuin täyden kympin terveydenhuoltoa, koska helttiäiset kuuntelevat ihstä! Se on todella tärkeää ja auttaa osaltaan, on tilanne mikä tahansa. Ammattitaito, asiakaspalvelu, ymmärrys – Heltissä osataan nämä olennaiset asiat erinomaisesti!”

JÄSENPALAUTE 2023

“Ihanaa kun teiltä saa aina tukea ja ei ole sellaista tiukkapipoista tenttaamista nämä juttelut teidän kanssa. Kiitos ihanasta kohtaamisesta! Tästä on kiva aloittaa aamu!”

JÄSENPALAUTE 2022

”Tosi ystävälllinen ja empaattinen sairaanhoitaja asiakaspalvelussa. Koin että minua uskottiin ja kuunneltiin mitä minulla oli sanottavaa. Tuli turvallisempi olo tilanteessa. Sain empaattista, asiantuntevaa ja nopeaa apua.”

JÄSENPALAUTE 2022

HELTISSÄ LÄÄKÄRILLÄ EI OLE VALKOISTA TAKKIA

Meillä ei ole potilaita, vaan ihmisiä

Heltissä terveyttään hoidattava ihminen ei ole potilas vaan jäsen, uskomme myös, että jäsen itse on oman tilanteensa ja elämänsä paras asiantuntija. Me ajatustyön ja terveydenhuollon ammattilaisina tuomme tarjolle oman substanssiasiantuntemuksemme. Näin lääkärin tai hoitohenkilökunnan ei tarvitse istua paremmalla tuolilla kuin hoidettavansa, peittää ihmisyyttään valkoisen takin tai uniformujen alle ja kaulassa roikkuvilla stetoskoopeilla muistuttaa kuka tässä on se ammattilainen. Takin kankaan väristä tai hihan pituudesta ei voi myöskään päätellä kuka hierarkiassa olisi ylempänä toista.

”Käyntiini oli varattu riittävästi aikaa. Lääkäri kuunteli aidosti minua. Vastaanottohuoneessa lääkäri oli sijoittautunut minua vastapäätä istumaan, mikä poikkesi täysin aiemmista lääkärikäynneistä muualla. Koin olevani samalla tasolla lääkärin kanssa, enkä vain odottamassa vieressä sillä aikaa, kun lääkäri naputtelee tietokonetta (=yleensä tilanne vastaanotoilla).”
– Jäsenpalaute 2022

Jäsentemme kokemuksia muista palveluistamme

“Matkan varrella moni asia loksahti paikoilleen ja kasvatti ymmärrystä paitsi omasta, myös työyhteisön toiminnasta. Aluksi työskentely tuntui turhan yksilötason ongelmiin pureutuvalta, mutta aika pian huomasin, että juuri samankaltaiset yksilölliset haasteet yhdistävät koko työyhteisöä: yksityinen on yleistä, ja isoja ongelmia päästiin siksi purkamaan yksilötyöskentelyn kautta hyvin.”

BALANSSIRYHMÄT 2022

“Tärkeä aihe ja ihan huippupanostus työnantajalta, että saatiin tällainen Valmentavan johtamisen koulutus kokea. Sopivassa suhteessa yhteistä tekemistä, omia tehtäviä ja pienryhmätyöskentelyä.”

VALMENTAVAN JOHTAMISEN KOULUTUS, 2022

“Selkiytyi ”meidän tapa toimia” johdossa, luotiin struktuuri. Hyvin vedetty ja ohjattu kokonaisuus. Vaikka aika oli koronasta johtuen poikkeuksellinen, saatiin tämä vietyä upeasti lävitse.”

JOHTORYHMÄN KEHITTÄMINEN, 2022

“Kokonaisuus auttoi minua ottamaan etäisyyttä projekteihin/päivittäiseen työhön ja saamaan uusia näkökulmia ja tutustumaan yhtiön muihin työntekijöihin. Näiden myötä sain siirrettyä pois päästäni ajatuksen siitä, että irtisanoudun. Nyt täytyy vain yrittää huolehtia, että vuorovaikutus säilyy.”

BALANSSIRYHMÄT 2022

HELTTILÄT OVAT HYVINVOINNIN HUOLTAMOJA

Jäsenkokemus muodostuu
pienistä arjen asioista

”Toimitiloissamme, Helttilöissä, vierailee päivittäin jäseniä eri syistä – osa tulee työterveyteen, osa johtamisen tai yrityskulttuurin kehittämisen työpajoihin, jotkut huollattavat mieltään terapeutin kanssa ja toisinaan joku piipahtaa fysioterapeutin luona. Monikäyttöiset ja kaikkia palvelevat, viihtyisät toimitilat ovat arkipäivää ajatustyöläisille – ja siksi tärkeitä myös meille hyvän jäsenkokemuksen synnyttäjänä.”
HELTTI-MUMMO, HELTTILÄN SYDÄN JOKA TOIVOTTAA SINUT TERVETULLEEKSI

Terveysasemalle tultaessa harmaalla käytävällä haisee desinfiointiaine, saat käteesi kylmän numerolapun ja istut kolkolle käytävälle selailemaan puhki selattuja vanhoja lehtiä. Väärin! Entä jos terveysasemalle tultaessa oven avaisikin HelttiMummo ja saatkin jonotusnumeron sijaan käteesi kupin lämmintä lattea, tummemmalla tai vaaleammalla paahdolla valintasi mukaan toki. Istut odottelemaan kahvilaan ja halutessasi voit rauhallisen taustamusiikin soidessa tehdä töitä läppärilläsi tai vaikkapa neuloa tai värittää värityskirjaa. Näin meillä toimitaan. Kyky arvostavaan ja empaattiseen ihmiskohtaamiseen on yksi keskeisimpiä Helttiäis-kriteerejä.

HALUATKO PEREHTYÄ TARKEMMIN ASIAKAS- JA JÄSENKOKEMUKSEN FILOSOFIAAMME?

Hyvä asiakas- ja jäsenkokemus on se mistä meidät tunnetaan

Me helttiäiset seuraamme jatkuvasti mitä palveluita käyttävät asiakkaamme, eli jäsenemme ovat meistä mieltä, kokevatko he saavansa apua ja miten kohtaaminen digi- tai lähitapaamisissa sujui. Lisäksi seuraamme palveluidemme vaikuttavuutta kysymällä asiakasyritystemme yhteyshenkilöiltä palautetta.

ENITEN SAAMME KIITOSTA ASIAKASYRITYSTEMME YHTEYSHENKILÖILTÄ JA JÄSENILTÄMME SEURAAVISTA ASIOISTA: LÄHESTYTTÄVYYS, KUUNTELEVUUS, AITO KIINNOSTUS JA HALU YMMÄRTÄÄ TOISTA.

Haluaisitko kuulla lisää?

Soita, laita viestiä, tai varaa suoraan aika tapaamiselle

Ota yhteyttä

Katriina Kanto | LinkedIn
katriina.kanto@heltti.fi
044 712 9505

Haluaisitko keskustella palvelusta lisää lyhyessä etätapaamisessa? Varaa aika tapaamiseen oheisesta linkistä.

Jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun yhteyttä!