Valote: Kasvuyrityksen ensimmäinen työterveys
Case Valote
Kun yritys on palkkaamassa ensimmäistä työntekijäänsä, niin myös vähintään lakisääteisen työterveyden hankkiminen nousee äkkiä ajankohtaiseksi. Homma kannattaakin laittaa kuntoon mahdollisimman nopeasti. Mutta miten oikea kumppani valitaan? Ja voiko työterveydestä saada apua myös etänä?
Näitä kysymyksiä mietti myös turkulainen, video- ja valokuvaustuotantoon erikoistunut Valote Oy muutama vuosi sitten, kun yritykseen rekryttiin ensimmäistä työntekijää yrittäjien (Vili Santala ja Jesse Hongisto) rinnalle.
Yhteistyö kiteytetysti
Lähtötilanne
Lakisääteisen työterveyden hankkiminen nousi ajankohtaiseksi, kun Valotelle oltiin palkkaamassa ensimmäisiä työntekijöitä. Työterveyden kumppaniksi ei kuitenkaan haluttu mitä tahansa toimijaa: etsittiin samanlaisia arvoja edustavaa kumppania, joka auttaa pitämään työntekijät terveenä kiireidenkin keskellä.
Miten tilannetta ratkottiin
Valote sai Heltin työterveydestä kattavasti tietoa Heltin myyjiltä, jonka jälkeen Heltin mallia verrattiin muihin toimijoihin. Heltti valittiin kumppaniksi läpinäkyvyyden, selkeän hinnoittelun ja palveluiden helppokäyttöisyyden vuoksi.
Katsaus nykytilanteeseen
Yhteistyö Heltin kanssa on Valotelaisten mukaan sujunut jouhevasti. Etenkin digitaalinen tuki (HelttiChat ja HelttiLinja) työterveysasioissa on ollut arvokasta, kun tarvitsemaansa apua saa etänä nopeasti.
Hyödynnetyt Heltin palvelut:
- Huolehtija-työterveyspaketti
- Punkkirokotukset
Huolehtija-paketti on fiksu valinta – mitä nopeammin hoitoon, sitä nopeammin terveenä työpaikalle.
Sirpa Ahtiainen | LinkedIn
sirpa.ahtiainen@heltti.fi
040 045 5061
Lomailen 8.7.- 4.8.2024. Voit laittaa viestiä osoitteeseen myynti@heltti.fi josta kollegat ottavat asiasi hoitaakseen.
Työterveyspalveluiden ketterä käyttöönotto
Valoten toimitusjohtaja Vili Santala kertoo tutustuneensa Helttiin mielenkiinnon vuoksi jo ennen kuin työterveyspalvelujen hankkiminen oli Valotessa ajankohtaista. Myös osa Heltin myynnin ihmisistä oli Santalalle tuttuja jo entuudestaan, joten keskustelu yhteistyön mahdollisesta aloittamisesta ja Heltin työterveyspalvelujen toimintamallista oli helppo aloittaa. Tämän jälkeen Valote vertaili Heltin mallia muihin palveluntarjoajiin.
Heltti veti vertailukisassa lopulta pisimmän korren, erottautuen edukseen mm. palvelumallin vaivattomuudella ja hinnoittelun läpinäkyvyydellä. ”Juteltuamme Heltin myyjien kanssa saimme sopparit heti sähköpostiin. Käytiin sopparit porukalla läpi vielä videon välityksellä, jolloin saimme kätevästi vastaukset askarruttaneisiin asioihin. Sen jälkeen sopimukset allekirjoitettiin sähköisesti. Kivutonta ja nopeaa”, Santala summaa.
Halusimme, että työterveyden palveluja olisi mahdollisimman helppo ja kevyt käyttää. Heltin chattiin onkin saanut ketterästi yhteyden mobiilissa, jossa hoitajan kanssa keskustelun jälkeen homma on nopeasti ratkennut.
Vili Santala, CEO, Valote
Sukella tarkemmin yhteistyöhön
Valoten menestystä ja kasvua on kiihdyttänyt yrityksen asiakaslähtöinen toimintatapa ja ymmärrys alan muuttuvuutta kohtaan. Kohta kuusi henkeä työllistävän yrityksen jokapäiväisessä toiminnassa näkyvät myös yrityksen arvot: hyvinvointi, avoimuus ja vaivattomuus.
Samankaltaisia arvoja ja intohimoa asiakaslähtöisyyttä kohtaan haettiin luonnollisesti myös tulevalta työterveyspalveluja tarjoavalta kumppanilta. Työterveyskumppaniksi Heltti valittiin jaetun arvomaailman lisäksi ennakoitavien kustannusten, läpinäkyvyyden ja ketterän toimintamallin ansiosta.
Valoten työntekijöiden kiireisten projektiaikataulujen vuoksi eritoten digitaalisen palvelun mahdollisuudet on koettu yhteistyössä erityisen arvokkaiksi. ”Kun työntekijöiden kädet ovat täynnä ja mielenkiintoisia projekteja on lähes jonoksi asti – ei työterveyteen tee mieli enää jonotella,” Santala sanoo.
Heltti on täyttänyt odotukset myös tilanteissa, joissa paikan päällä vierailu on ollut välttämätöntä. Helttilöissä on kuitenkin viihdytty tutunomaisen, rennon tunnelman vuoksi ja käynneistä on selvitty ripeästi ilman sen kummempaa odottelua.
Heltti tuntuu tutulta, ei liian lääkärimäiseltä
Valoten työntekijä
Palvelu on aina asiakaslähtöistä ja ystävällistä
Valoten työntekijä
Haluaisitko kuulla lisää?
Soita, laita viestiä, tai osta suoraan verkkokaupasta
Ota yhteyttä
Sirpa Ahtiainen | LinkedIn
sirpa.ahtiainen@heltti.fi
040 045 5061
Lomailen 8.7.- 4.8.2024. Voit laittaa viestiä osoitteeseen myynti@heltti.fi josta kollegat ottavat asiasi hoitaakseen.
Haluaisitko keskustella palvelusta lisää lyhyessä etätapaamisessa? Varaa aika tapaamiseen oheisesta linkistä.
Jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun yhteyttä!
Voit ostaa työterveyspalvelut kätevästi myös suoraan verkkokaupasta.
MUUTAMA MINUUTTI VIELÄ AIKAA? JATKA LUKEMISTA NÄISTÄ