Hellon: Ajatustyöhön ja mieleen erikoistunut työterveys palvelumuotoilun huippuosaajille

Case Hellon

Huippuasiakaskokemuksia kehittävät hellonilaiset halusivat oman työterveytensä olevan muuta kuin pelkkä flunssaklinikka. Hellonin nelikymmenpäinen tiimi on vaativa yleisö. Kun kehittää päivätyökseen maailman parhaita asiakaskokemuksia, ei oman terveyden kumppaniksi kelpaa ihan mikä tahansa desinfiointiaineen katkuinen toimija.

Heltti onkin ollut Hellonin työterveyskumppani aivan Heltin alkumetreiltä asti vuodesta 2014, kun Heltti toi markkinoille aivan uudenlaisen tavan tuottaa ja kokea työterveyspalveluita.

”Heltin oma Hellon-tiimi tuntee Hellonin läpikotaisin ja pystyy siksi auttamaan syvällisesti ja ennaltaehkäisevästi.”

Yhteistyö kiteytetysti

Haaste ja lähtötilanne

Hellon kasvaa yrityksenä jatkuvasti ja toimintaa kehitetään myös koko ajan – tavoitteena on olla alansa ykkösiä. ”Tällaisessa muutoksessa on tärkeää, että kumppani on sellainen, joka ymmärtää meitä ja sopii meidänlaiselle luovaa työtä tekevälle porukalle, jolle pää on se tärkein työkalu”, Gappsilta kerrotaan.

Miten tilannetta ratkottiin

Hellonissa toivottiin, että yhteistyö työterveyden kanssa ei jäisi vain pintapuoliseksi ja että työterveydessä ei keskityttäisi pelkkään sairaanhoitoon, vaan myös ennaltaehkäisyyn. Kumppaniksi toivottiin myös ajatustyön syväymmärtäjää, joka huomioi myös mielen hyvinvoinnin.

Katsaus nykytilanteeseen

Yhteistyö Heltin ja Hellonin välillä on tiivistä ja vuorovaikutteista. Helttiäiset tuntevat Hellonin organisaation ja sen ihmiset, luovien tekijöiden tavat tehdä töitä sekä firman vahvuudet ja ydinhaasteet. Heltin koetaan olevan tärkeä tukipilari ja hätäverkko, josta on helppo kysyä neuvoa ja hakea apua terveysasioissa.

Hyödynnetyt Heltin palvelut:

  • Ajatustyöpaikkojen työterveys, josta Hellonilla on laajat palvelut sisältävä Edelläkävijä -paketti. Pakettiin kuuluu etäsairaanhoidon lisäksi myös muun muassa työkyvyn tukeminen.
  • Hellonin palvelupaketti on yhdistetty sairauskuluvakuutukseen.

Kiinnostuitko Edelläkävijä-paketista? Lue lisää tai tilaa paKetti verkkokaupasta.

Sairauskuluvakuutus yhdistettynä Heltin työterveyteen

Vuoden 2020 alussa Hellon siirtyi malliin, jossa on Heltin palvelut yhdistettynä sairauskuluvakuutukseen. Tämä tarkoittaa sitä, että Heltti toimii Hellonin työterveyden päävastuullisena organisaattorina, jonka vastuulla on tarjota hellonilaisille ennaltaehkäisevät terveyspalvelut ja neuvontaa, mielenterveyden hoitoa ja yleislääkäritasoista hoitoa etänä. Sairauskuluvakuutuksen avulla puolestaan hoituu kaikki fyysiset sairaudenhoidolliset vastaanotot Heltin kumppaniverkostossa.

“Heltin ja sairauskuluvakuutuksen yhdistelmä on mielestäni työntekijälähtöinen, eikä niinkään vakuutustekninen, mitä tällaiset joskus tuppaavat olemaan. Meillä hellonilaisilla on aina selkeä polku: ensin yhteys Helttiin ja joko asia hoituu siellä tai sitten jos on tarve nähdä erikoislääkäreitä livenä, käytössä on laaja verkosto kumppaneita ja Heltissä osataan ohjata juuri oikealle”, Karoliina Lehtonen, Hellonin operatiivinen johtaja ja HR-vastaava kuvaa. 

Heltti on aina se taho, johon hellonilainen on ensimmäiseksi yhteydessä, oli kyse reseptin uusimisesta, jaksamisongelmista, jostain fyysisestä vaivasta tai siitä minne mennä koronatestiin. Usein asia hoituu ja etenee puhelimessa tai Heltin verkkopalvelun MyHeltin kautta ilman, että työntekijän tarvitsee lähteä minnekään fyysisesti. Aktiivisen ajatustyön haasteet huomioivan terveysneuvonnan ja -ohjauksen avulla Heltin mallissa lääkärikäynnit vähenevät tyypillisesti 55-65 %, sairaanhoidon osuus kustannuksista tippuu noin 35 %:iin ja ennaltaehkäisevä hoito nousee 65 %:iin.

Missään aiemmassa työpaikassani ei työterveys ole ollut näin tärkeä ja läheinen osa työtäni. Heltin mallin ansiosta tieto Hellonin ja työntekijöiden hyvinvoinnista on keskitetysti Heltillä.

KAROLIINA LEHTONEN, HELLONIN OPERATIIVINEN JOHTAJA JA HR-VASTAAVA

Sukella tarkemmin yhteistyöhön

Haluaisitko kuulla lisää?

Soita, laita viestiä, tai varaa suoraan aika tapaamiselle

Ota yhteyttä

Katriina Kanto | LinkedIn
katriina.kanto@heltti.fi
044 712 9505

Haluaisitko keskustella palvelusta lisää lyhyessä etätapaamisessa? Varaa aika tapaamiseen oheisesta linkistä.

Jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun yhteyttä!

MUUTAMA MINUUTTI VIELÄ AIKAA? JATKA LUKEMISTA NÄISTÄ