2-20 hlö pienyrityksen kiinteähintainen työterveys
Edelläkävijä 52€ / kk / hlö
Laske hinta ja osta työterveys
Panostus hyvinvointiin näkyy paitsi työhyvinvoinnissa, mutta erityisesti myös työn tuottavuudessa, tehokkuudessa ja liiketoiminnassa viivan alla.
Edelläkävijä-paketin avulla varmistat yhdessä kanssamme, työpaikalla että työntekijäsi voivat hyvin, onnistuvat työssään ja tekevät tulosta.
Kun ostat Heltin työterveys- ja hyvinvointipalvelut verkosta, hyväksyt
Heltin työterveys- ja hyvinvointipalveluiden palveluehdot liitteineen.

Kun ostat Heltin työterveys- ja hyvinvointipalvelut verkosta, hyväksyt Heltin työterveys- ja hyvinvointipalveluiden palveluehdot liitteineen. Palvelut käynnistyvät seuraavan kuukauden ensimmäisenä päivänä. Heltillä on oikeus olla hyväksymättä tilausta.
Mitä palvelupaketti sisältää?
Edelläkävijä-paketin palvelusisältö
Asiakas vastaa siitä, että työpaikkaselvitys on tehty ja ajantasainen. Työpaikkaselvityksessä tehtyjen arvioiden pohjalta tehdään johtopäätökset työolosuhteiden terveyteen ja työkykyyn vaikuttavista keskeisistä tekijöistä. Yhdessä työpaikan kanssa sovitaan työpaikalla tehtävät toimenpiteet ja tarkistetaan tarvittaessa toimintasuunnitelma. Kuukausihintaan kuuluva työpaikkaselvitys tehdään palveluiden käynnistyessä ja työn ja työolosuhteiden muuttuessa merkittävästi ja sen jälkeen viiden vuoden välein. Kiinteä hinta sisältää työpaikkaselvityksen yhdessä toimipisteessä.
Asiakkaan kanssa yhteistyössä tehty toimintasuunnitelma, jossa kuvataan kuvataan osapuolten yhteisesti asettamat tavoitteet ja tarvittavat toimenpiteet, pohjautuen työssä ja työympäristössä havaittuihin tarpeisiin. Toimintasuunnitelmaa päivitetään vuosittain vuosipalaverin yhteydessä.
Tarpeen mukaan toteutettava ergonomiakonsultointi, maksimissaan kerran vuodessa asiakkaan osoittamalla työpaikalla.
eltti seuraa ja hallinnoi työkykyprosessissa olevien työntekijöiden tilannetta.
Työnantajan kirjalliseen pyyntöön perustuva moniammatillinen selvitys, kun työkyky on heikentynyt terveydellisistä syistä.
Tapaaminen, johon osallistuu työntekijä, hänen esihenkilönsä ja työterveyshuollon ammattilainen, tavoitteena tukea työntekijän työssä jatkamista tai työhön paluuta.
yöterveyslääkärin tekemät lausunnot ja todistukset (asiakkaalle, Kelalle ja vakuutusyhtiöille) työkyvyttömyyden osoittamista ja kuntoutusta varten.
Työhön paluuta tukevien toimien suunnittelu ja koordinointi sekä tarvittavat lääkärinlausunnot.
Työterveyslääkärin, -hoitajan, työfysioterapeutin, työterveyspsykologin ja ravitsemusterapeutin vastaanotot osana ennaltaehkäisevää toimintaa (Kela-korvausluokka I). Lisäksi työterveyshuollon ammattilaisten määräämät ennalta määritellyt diagnostiikkapalvelut.
Heltti laatii asiakkaalle vuosiraportin ja esitäytetyn korvaushakemuksen kelakorvausten hakemista varten.
Laki velvoittaa työnantajaa ilmoittamaan työterveyshuoltoon, jos työntekijän sairausloma jatkuu yli kuukauden joko yhtäjaksoisesti tai lyhyemmissä jaksoissa kertyen.
Asiakkaan HelttiView-palveluportaali sisältää mm. työntekijätietojen hallinnan, tietoturvallisen asiakirjojen jakamisen ja yhteistyön asiakkaan yhteyshenkilön ja Heltin terveystiimin välillä.
Heltin online-palvelu asiakkaan työntekijöille sisältää mm. omien henkilötietojen hallinnan, ajanvaraukset, tietoturvalliset viestintäkanavat työntekijän ja Heltin terveystiimin välillä. (Palveluaikoina reaaliaikainen HelttiChat ja työkykyyn liittyvien ei akuuttien asioiden Työterveys-viestikanava)
Heltin hyvinvointikampanjat, webinaarit ja tapahtumat, jotka ovat avoimia kaikille Heltin jäsenille.
Mielenterveyden ja hyvinvoinnin keskustelufoorumit ja yhteisöt, kuten withHeltti.
Heltin digitaalinen hyvinvointikirjasto mm. stressinhallintaan, itsensä johtamiseen ja tuki- ja liikuntaelinvaivojen ehkäisyyn.
Jäsenetuja Heltiltä ja Heltin kumppaneilta.
Asiakkaan työntekijä voi olla yhteydessä Heltin terveydenhuollon ammattilaisiin omaan terveyteen ja hyvinvointiin liittyvissä kysymyksissä HelttiChatin ja HelttiLinjan kautta. Hoitaja kartoittaa tilanteen kokonaisvaltaisesti, neuvoo ja ehdottaa työntekijälle yksilöllisen hoitosuunnitelman tai ohjaa optimoidulle hoitopolulle. Tarvittaessa hoitaja konsultoi lääkäriä tai muita työterveyden ammattilaisia ja asiantuntijoita. Hoitosuunnitelman perusteella työntekijä ohjataan tarvittaessa sopivan ammattilaisen ajanvarauksellisille lähi- tai etävastaanotolle.
Työterveys- tai yleislääkärin ajanvaraukselliset etä- ja lähivastaanotot.
Työterveys- tai sairaanhoitajan ajanvaraukselliset etä- ja lähivastaanotot.
Sairaanhoitajan tai työterveyshoitajan tekemät pientoimenpiteet, mm. tikkien poisto.
Heltin kulloinkin voimassa olevassa hinnastossa määritellyt yleislääkäritasoiset laboratoriotutkimukset lääketieteellisen tarpeen arvioinnin perusteella.
Heltin kulloinkin voimassa olevassa hinnastossa määritellyt yleislääkäritasoiset kuvantamistutkimukset lääketieteellisen tarpeen arvioinnin perusteella.
Heltin kulloinkin voimassa olevassa hinnastossa määritellyt yleislääkäritasoiset kliinis-fysiologiset tutkimukset ja muut diagnostiikkapalvelut lääketieteellisen tarpeen arvioinnin perusteella.
B-lausunto erityiskorvattavia lääkkeitä varten.
Vuosittainen jaksamiskysely (uupumuksen oirekysely KEDS) työntekijöille.
Työterveyspsykologin pitämä johtajan / esihenkilöiden jaksamisen johtamisen ryhmävalmennus, jossa varmistetaan johtajien / esihenkilöiden perusosaaminen ja rooli jaksamisen johtajana. Kiinteään kuukausihintaan kuuluu yksi yleinen ryhmävalmennus per vuosi, lisävalmennukset suoriteperusteisesti.
Yksi sähköinen kysely vuodessa kaikille Asiakkaan työntekijöille. Kyselyn osa-alueet: terveyden peruskysymykset, kapasiteettikysymykset tai työn kuormitustekijäkysymykset. Yksilölliset jatkohoitopolut määritellään työntekijöille kyselyn tulosten perusteella. Lisäkyselyt toteutetaan suoriteperusteisesti.
Terveyskyselyn pohjalta tehtävät kohdistetut terveystapaamiset, joihin sisältyy tapaaminen työterveyshoitajan kanssa sekä laboratoriokokeet.
Heltti voi ohjata Asiakkaan työntekijän valmennukseen sähköisen kyselyn, palveluiden käytön tai muun indikaattorin perusteella. Valmennusohjelma voi olla ryhmämuotoinen, yksilöllinen (max. 4 tapaamista) tai digitaalinen. Valmennuksen toteuttavat työterveyden ammattilaiset.
Käytön mukaan laskutettavat palvelut | Laaja palvelupakettien vertailu | Useimmin kysytyt kysymykset