TYÖTERVEYS

Miten Heltin työterveys toimii yhteen sairauskuluvakuutusten kanssa?

Heltin työterveys ja sairauskuluvakuutukset toimivat hyvin yhdessä

Onko yrityksellänne sairauskuluvakuutus tai aiotteko ottaa sellaisen? Kaikki Heltin työterveyden palvelupaketit ovat yhdistettävissä sairauskuluvakuutuksiin.

  • Työterveyden palvelut ja hinta sovitetaan yhteen asiakkaan vakuutuksen kanssa siten, ettei kokonaisuuteen jää päällekkäisyyksiä tai aukkoja.
  • Ohjaus vakuutuksen palveluiden piiriin tapahtuu ensisijaisesti Heltin kautta. Näin varmistamme, että olennainen tieto siirtyy Heltin ja vakuutuskumppaneiden välillä.
  • Mikäli sinulla on jo vakuutus tai olet harkitsemassa vakuutusta, ota yhteyttä meihin, niin varmistetaan, että vakuutus ja palvelupakettimme sopivat yhteen!

Kaksi tavallista toteutustapaa työterveyden ja sairauskuluvakuutuksen yhdistämiseen

Suosittelemme: Heltti + erikoislääkäritasoinen sairaanhoito vakuutuksen kautta

Vakuutusta käytetään kun tarvitaan erikoislääkäritasoista konsultaatiota tai hoitoa. Vakuutuksen piiriin hakeudutaan yleis- tai työterveyslääkärin lähetteellä.
Yleis- ja työterveyslääkäritasoinen sairaanhoito tuotetaan Heltin palveluverkostossa osana kiinteää kuukausihintaa.

Tässä mallissa on hyödynnettävissä Heltin palveluaulan ja etähoidon lisäksi Heltin omat sairaanhoidon palvelut ja toimipisteet sekä Heltin kumppaniverkoston toimipisteet.

Kun työntekijä tarvitsee apua, hän ottaa aina ensin yhteyttä Heltin palveluaulaan (HelttiLinja / HelttiChat), jossa työntekijä ohjataan oikean avun piiriin.

Työkykytapausten hoito ja ohjaus nimetylle tiimille tapahtuu Heltin kokemuksen mukaan tässä mallissa sujuvasti, sillä hoito ei ole tyypillisesti hajaantunut moneen paikkaan.

Tässä vaihtoehdossa yritys hakee kelakorvaukset yleis- ja työterveyslääkäritasoisesta sairaanhoidosta.

Heltti + yleis- ja erikoislääkäritasoinen sairaanhoito vakuutuksen kautta

Työntekijät hyödyntävät Heltin palveluaulaa ja etäpalveluita, mutta kaikki fyysinen sairaanhoito tapahtuu vakuutuksen määrittelemillä kumppaneilla 

Kun työntekijä tarvitsee apua, suositus on aina ottaa ensin yhteys Heltin palveluaulaan (HelttiLinja / HelttiChat), jossa arvioidaan tilanne, hoidetaan etänä jos mahdollista (n. 40% yhteydenotoista) ja mikäli vakuutuksen käytölle on tarvetta, tehdään sähköinen lähete ja palaute vakuutuskumppanin välillä, jotta hoitovastuu säilyy Heltissä.

Kun vakuutus kattaa kaiken sairaanhoidon, ei sairaanhoito kuulu kelakorvausten piiriin.

Haluaisitko kuulla lisää?

Soita, laita viestiä, tai varaa suoraan aika tapaamiselle

Ota yhteyttä

Katriina Kanto | LinkedIn
katriina.kanto@heltti.fi
044 712 9505

Haluaisitko keskustella palvelusta lisää lyhyessä etätapaamisessa? Varaa aika tapaamiseen oheisesta linkistä.

Jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun yhteyttä!