TYÖTERVEYS

Miten Heltin työterveyspainotteinen sairaanhoito toimii?

Ajasta ja paikasta riippumatonta sairaanhoitoa

Sairaanhoidon konseptimme on rakennettu puhtaasti asiakkaidemme näkökulmasta, tukemaan nykyajan ajasta ja paikasta riippumatonta ajatus- ja tietotyötä. Tarjoamme laadukkaat sairaanhoidon palvelut siellä missä työntekijäsikin on.

Jopa 40 % asioista ratkeaa jo ensimmäisen yhteydenoton aikana etänä. Kun tilanne vaatii lähivastaanottoa, työntekijäsi saa ajan suoraan oikealle asiantuntijalle välttäen näin turhat käynnit. Vastaanotot toteutetaan Helttilöissämme ympäri Suomea sekä kumppaneidemme Aavan ja Mehiläisen lääkärikeskuksissa. 

Välittävä, vastuullinen ja vaikuttava

Vaikuttava, mutkaton ja vastuullinen toimintamalli on kaiken sairaanhoitomme ytimessä

Me Heltissä tarkastelemme aina työntekijän tilannetta kokonaisvaltaisesti myös työkykyyn peilaten. Tämä tarkoittaa sitä, että emme hoida vaan ilmiselviä, asiakkaan ilmoittavia oireita vaan pyrimme pureutumaan juurisyihin.

  • Oikeanlainen hoitopolku kuhunkin tilanteeseen: ohjaus lähi- tai etävastaanotolle, tutkimuksiin tai toimenpiteisiin
  • Vahva työkykynäkökulma sairaanhoidossa
  • Etäsairaanhoidon hyödyntäminen silloin, kun se on mahdollista
  • Ohjaaminen suoraan oikealle ammattilaiselle (lääkäri, erikoislääkäri, hoitaja, psykologi, fysioterapeutti)
  • Yhteydenoton kynnyksen madaltaminen
  • Kattava sairaanhoidon kumppaniverkosto Helttilöiden lisäksi – joustavasti hoitoon myös paikkakunnilla, joissa ei ole Helttilää

Apua nopeasti ja vaikuttavasti – siellä missä oletkin

ETÄPALVELU MAHDOLLISTAA NOPEAN AVUN TYÖNTEKIJÄLLESI –  40 % KAIKISTA TARPEISTA RATKAISTAAN ENSIMMÄISESSÄ KONTAKTISSA

“Helttiin saa aina nopeasti ja tosi vaivattomasti yhteyttä. Minua kuunnellaan, ratkaisuja etsitään tehokkaasti ja terveydestäni pidetään huolta kokonaisvaltaisesti ja proaktiivisesti. Kaikki ovat tosi mukavia. Aivan heittämällä elämäni paras kokemus yksityisestä lääkärikeskuksesta.”

50%:IIN PUHELUISTA VASTATAAN 20 SEKUNNISSA – CHATISSA SAIRAANHOITAJA VASTAA KESKIMÄÄRIN 3 MINUUTISSA

“Nopea vastaus chatissa ja lääkärin kontaktoinnin kautta nopea resepti. En keksi mitään, mitä olisi voinut tehdä paremmin.”

HOITOPOLUN OPTIMOINTI ON VASTUULLISUUSTEKO: VÄLTETÄÄN TURHAT KÄYNNIT – TAATAAN NOPEA PÄÄSY HOITOON

“Otin chatin kautta yhteyttä ja sairaanhoitaja patisti ja varasi ajan lääkäriin. Lihassäryltä vaikuttanut jalkavaiva osoittautui tukokseksi, vaikka perinteisiä oireita ei ollut. Pääsin samana päivänä tutkimuksiin ja sain lääkityksen käyntiin. Suunnaton kiitos, että laitoitte minut lääkäriin!”

Hoidontarpeen arviointi – mistä on oikein kyse?

Kun työntekijäsi on yhteydessä Helttiin puhelimitse HelttiLinjassa tai MyHeltti palvelussa toimivassa HelttiChatissa, hän saa heti linjan päähän kokeneen sairaanhoitajan tai työterveyshoitajan. Hoitajalla on aina yhteys päivystävään lääkäriin. Hoitajat kartoittavat työntekijän tilanteen kokonaisvaltaisesti, neuvovat ja ehdottavat yksilöllisen hoitosuunnitelman tai ohjaavat optimoidulle hoitopolulle. Tarvittaessa hoitaja konsultoi myös muita työterveyden ammattilaisia ja asiantuntijoita. 

Hoidontarpeen arvioinnissa ei siis ole kyse ärsyttävästä pullonkaulasta, vaan se on kaikista nopein väylä oikeanlaisen hoidon piiriin. Yli 40 % yhteydenotoista hoituu tämän ensikontaktin aikana – työntekijä saa tarvitsemansa avun helposti ja nopeasti ja vältytään turhilta käynneiltä. 

Mitä hyötyä on Heltin sairaanhoidon kumppaniverkostosta?

Yli 80 lääkäriasemaa ympäri Suomen käytössäsi Helttilöiden lisäksi.

Työ ei nykyisin katso aikaa eikä paikkaa. Siksi Helttilöiden ohella käytössänne on kumppaneidemme, kuten Aavan ja Mehiläisen yli 80 lääkäriasemaa ympäri Suomen. Näin voimme varmistaa, että saatte hoitoa mahdollisimman nopeasti myös Helttilöiden aukioloaikojen ulkopuolella sekä paikkakunnilla, missä meillä ei ole omia toimipisteitä.

Yhteistyö kumppaneidemme kanssa on saumatonta: tiedot (lähetteet, käyntipalautteet ja laskutus) siirtyvät sähköisesti välillämme. Näin mahdollistamme jäsenillemme sujuvan asioinnin riippumatta siitä, hoituuko asia Helttilässä vai kumppanillamme.

Riippumatta asioiko työntekijäsi Helttilöissä vai kumppaneillamme, meillä Heltissä säilyy kuitenkin aina hoitovastuu ja työkykyasioiden hoito.

Sukella Heltin sairaanhoitoon syvemmin

Schibsted Suomi

“Heltti on nykypäivän ja tulevaisuuden työterveyshuolto. Ei pelkkää sairaudenhoitoa. Lisäksi saamme lisäksi tukea HR-asioihin ja yrityskulttuuriin.”

Sanni Moilanen, People & Culture Manager

ajatustyöpaikkojen Työterveyden asiakkaitamme

Asiakastarina: HELLON

Ajatustyöhön ja mieleen erikoistunut työterveys palvelumuotoilun huippuosaajille

Kun kehittää päivätyökseen maailman parhaita asiakaskokemuksia, ei oman terveyden kumppaniksi kelpaa ihan mikä tahansa desinfiointiaineen katkuinen klinikka. Lue lisää Heltin ja Hellonin vuonna 2014 alkaneesta yhteistyöstä!

ajatustyöpaikkojen Työterveyden asiakkaitamme

Haluaisitko kuulla lisää?

Soita, laita viestiä, tai varaa suoraan aika tapaamiselle

Ota yhteyttä

Katriina Kanto | LinkedIn
katriina.kanto@heltti.fi
044 712 9505

Haluaisitko keskustella palvelusta lisää lyhyessä etätapaamisessa? Varaa aika tapaamiseen oheisesta linkistä.

Jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun yhteyttä!