Schibsted: Työterveys yritykselle, jossa työhyvinvointiin haluttiin luoda jotain uutta

Case Schibsted

Yli 200 ajatustyöläistä työllistävä Schibsted Suomi on edistänyt työntekijöidensä hyvinvointia ja terveyttä Heltin avulla jo monen vuoden ajan. Kysyimme Schibstedin henkilöstövastaavilta Sanni Moilaselta ja Tytti Lönnqvistiltä, miten Heltin työterveys- ja hyvinvointipalvelut ovat näkyneet yrityksen arjessa. Lisäksi jututimme Schibstedin työntekijää, Heltin jäsentä Ville Veikkolaista kokemuksistaan Heltin jäsenenä.

Yhteyshenkilönä Torin suuntaan on toiminut Heltin työterveyshoitaja Kaisa Ojala, jonka mukaan yhteistyö Torin kanssa on ollut äärimmäisen mukavaa yhteisen arvomaailman ansiosta. 

Yhteistyö kiteytetysti

Lähtötilanne

Yli 200 ajatustyöntekijää työllistävä Schibsted halusi edistää työntekijöidensä hyvinvointia ja terveyttä. Työterveyden toivottiin olevan muutakin, kuin vain sairaudenhoitoa.

Miten tilannetta ratkottiin

Schibstedillä työntekijät ovat keskimäärin hyvin terveitä, joten työterveydeltä toivottiin ennaltaehkäisevää toimintaa, sekä terveen ja tasapainoisen elämän ja kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin tukemista. Työterveydeltä toivottiin näiden lisäksi tukea myös HR-asioihin ja yrityskulttuuriin.

Mikä on tilanne nyt?

Jo usean vuoden ajan jatkunut yhteistyö koetaan kummaltakin puolelta antoisaksi.
Yhteydenpito HR:n, johdon ja työterveyden välillä on aktiivista ja mutkatonta. Heltin koetaan olevan näkyvä osa Schibstedin arkea ja yhteydenpito oman työterveystiimin ja -hoitajan kanssa on hoitunut nopeasti ja näppärästi sekä livenä että MyHeltti-sovelluksessa.

Hyödynnetyt Heltin palvelut

Heltin Edelläkävijä -työterveyspaketti:

  • Heltin Edelläkävijä-paketti on sinulle, joka haluat sairaanhoidon lisäksi kohdennettua tukea ja valmennusta henkilöstön hyvinvointiin ja jaksamisen johtamiseen.

TORIN JA HELTIN YHTEISTYÖ

Yhteisenä missiona ennaltaehkäisy ja Schibstedläisten terveenä pitäminen

”Meillä on tosi paljon pidetty tästä enemmän ennaltaehkäisevästä mallista. Schibstedläiset ovat keskimäärin aika terveitä, joten koemme saavamme työterveyshuollolta enemmän, kun toiminta on etupainotteista. Myös omiin arvoihini kuuluu se, että panostetaan enemmän terveeseen ja tasapainoiseen elämään eikä vasta sen sairauden hoitoon. Heltistä saa työterveyden lisäksi tukea HR-asioihin ja yrityskulttuuriin. Voin erittäin lämpimästi suositella Helttiä,” People and Culture Manager Sanni kertoo.

”Sekä HR:n että toki itsekin jäsenen näkökulmasta Heltin työterveyspalveluja käyttäneenä, suosittelen ehdottomasti Helttiä. Aina on ollut apua tarjolla. Heltti saattaa ehdottaa meille proaktiivisesti jotain ideaa, jota sitten yhdessä lähdetään työstämään. Se on tätä päivää,” Torin henkilöstöjohtaja Tytti sanoo.

”Lisäksi Heltin maanläheiset arvot Lempi, Tarmo, Hehku ja Pokka herättävät ihania lämmön tunteita. Toivon, että ne näyttäytyvät erityisesti sillä tavalla, että Helttiin on matala kynnys olla yhteydessä,” henkilöstöjohtaja Tytti hymyilee.

“Heltti on nykypäivän ja tulevaisuuden työterveyshuolto. Ei pelkkää sairaudenhoitoa. Lisäksi saamme lisäksi tukea HR-asioihin ja yrityskulttuuriin.”

SANNI MOILANEN, PEOPLE AND CULTURE MANAGER

Millaista on Torin ja Heltin yhteistyö arjessa?

Haluaisitko kuulla lisää?

Soita, laita viestiä, tai varaa suoraan aika tapaamiselle

Ota yhteyttä

Katriina Kanto | LinkedIn
katriina.kanto@heltti.fi
044 712 9505

Varaa juttuhetki

Haluaisitko keskustella palvelusta lisää lyhyessä etätapaamisessa? Varaa aika tapaamiseen oheisesta linkistä.

Jätä yhteystietosi

MUUTAMA MINUUTTI VIELÄ AIKAA? JATKA LUKEMISTA NÄISTÄ