TYÖTERVEYS
Heltin työkalut ja digitaaliset palvelut työterveysasiakkaille
Olemme kehittäneet asiakkaillemme ja asiakkaidemme työntekijöille työkalut ja digitaaliset palvelut, jotka mahdollistavat sujuvan asioinnin ja sekä yrityksen että työntekijöiden terveyden johtamisen modernilla tavalla.
Tutustu lisää:
Taustalla oma terveydenjohtamisjärjestelmä
Mikään perinteinen potilastietojärjestelmä ei taipunut tarpeisiimme – johtaa asiakkaidemme ja työntekijöidemme työkykyä ja terveyttä modernilla tavalla ennakointia ja data-analytiikkaa hyödyntäen. Siksi kehitimme oman modernin terveyden johtamisen järjestelmän. Kerromme siitä hieman lisää sekä avaamme palveluitamme asiakkaan edustajalle, esihenkilöille ja työntekijöille.
TYÖNANTAJILLE JA JOHDOLLE
- Räätälöity raportointi ja data-analytiikka
- Yhteyshenkilö- ja esihenkilökanavat
- HelttiView-portaali
TYÖNTEKIJÖILLE ELI HELTIN TYÖTERVEYDEN JÄSENILLE
- MyHeltti mobiilisovellus ja selainversio
- Digitaaliset kanavat
- Sisältöjen, verkko-kurssien ja materiaalien kirjasto
Työnantajan työkalut
Työterveysyhteistyö on parhaimmillaan kun yhteydenpito on proaktiivista ja vaivatonta oman työterveystiimin kanssa ja kaikilla osapuolilla on aito tilannekuva yritykseen työkyvyn ja terveyden tilanteesta ja sitä johdetaan dataa hyödyntäen yhteistyössä.
Ennakoivat hyvinvointi- ja työkykymittarit mahdollistavat varhaisen puuttumisen yhteisötason haasteisiin. Heltin moniammatillinen tiimi analysoi dataa ja kehittää työkykyjohtamista kanssasi. Räätälöimme raportoinnin ja mittarit yrityksenne tarpeisiin!
Työkalumme tukevat saumatonta yhteistyötämme ja auttavat keskittymään olennaiseen ja puuttumaan riskeihin.
Tutustu tarkemmin raportointiimme, yhteyskanaviimme sekä HelttiView -portaaliimme alta.
Työnantajan työkalut kootusti
RÄÄTÄLÖITY RAPORTOINTI JA DATA-ANALYTIIKKA
Heltin eri alojen asiantuntijoiden muodostama asiakkuustiimisi analysoi dataa asiakkuuden hoitomallin mukaisesti 1-4 kertaa vuodessa. Raportista näet organisaatiosi datan, benchmark-datan sekä työkykyjohtamisen kehittämiseen liittyvät tiedot. Taustalla on Heltin uniikki hiljaisiin signaaleihin pohjautuva datan keruutapa jokaisesta kontaktipisteestä. Datan avulla voimme tunnistaa varhaisen vaiheen työkykyriskissä olevat ja tarjota heille proaktiivista tukea ennen tilanteen eskaloitumista.
YHTEYSHENKILÖ- JA ESIHENKILÖKANAVAT
Yhteistyömme keskiössä on matalan kynnyksen yhteydenpito sekä HR:n että esihenkilöiden kanssa. Avaamme yhteyshenkilöille ja esihenkilöille omat yhteyskanavat MyHelttiin Heltin työterveystiimille, minkä myötä yhteydenpito muun muassa työkykyasioihin liittyen on helppoa.
Heltin asiakaspalvelukanavassa asiakkaamme saavat näiden kanavien lisäksi avun muun muassa sopimus- ja laskutusasioihin.
HELTTIVIEW-PALVELU
HelttiView -asiakasportaali on asiakasyritysten yhteyshenkilöiden työkalu, jonka avulla voi hoitaa asiakkuuteen liittyviä asioita kätevästi, kuten:
- Jäsentietojen muutokset (mahdollista toteuttaa myös integraationa HR-järjestelmän kautta)
- Sopimus- ja asiakastietojen tarkastelu
- Dokumenttien välitys salatulla yhteydellä
Työntekijän eli Heltin jäsenen työkalut
Heltin työterveyden yhteydenotto ja omien tietojen seuranta on nopeaa ja vaivatonta digitaalisten palveluiden kautta:
- MyHeltti kulkee työntekijän mukana 24/7 mobiilissa tai desktopilla.
- HelttiChatin ja HelttiLinjan kautta työntekijä tavoittaa suoraan sairaanhoitajan ja saa heti asiantuntijan apua tilanteeseen. Saman yhteydenoton aikana jäsen saa tarvittaessa ohjauksen ja ajan jatkotutkimuksiin.
- HelttiChatin ja HelttiLinjan kautta työntekijä tavoittaa tarvittaessa myös oman työterveystiimin vaivattomasti.
Lisäksi työterveyden jäsenillä on käytössä monipuolinen itsehoidollisten sisältöjen, verkkokurssien ja materiaalien kirjasto. Teemoina mm. mielenterveys ja mielen hyvinvointi, uni, ravinto ja liikunta.
Työntekijän työkalut kootusti
MYHELTTI -PALVELU JA SOVELLUS
MyHeltti on työkalu, josta löydät kaikki sinun hyvinvointiasi koskevat asiat ja saat yhteyden Heltin eri alojen ammattilaisiin. MyHeltti kulkee mukanasi 24/7 sekä mobiilisovelluksena että selainversiona.
Mitä löydät MyHeltistä?
- Kaikki Heltin palveluihin liittyvät asiat ja käytössäsi olevat Heltin palvelut
- Voit ottaa yhteyttä ja viestitellä HelttiChatin kautta
- Näet ajanvarauksesi, toimipisteet vastaanotoille ja voit aloittaa helposti etävastaanoton
- Löydät digitaaliset kyselyt, hyvinvointikirjastot ja digivalmennukset
DIGITAALISET KANAVAT
Me olemme täällä sinua varten! Oma terveystiimisi auttaa kiireettömissä työkykyyn ja terveyteesi liittyvissä asioissa. Älä epäröi laittaa meille viestiä missä tahansa mieltäsi askarruttavassa terveysasiassa.
HelttiChatin ja HelttiLinjan kautta tavoitat suoraan sairaanhoitajan ja saat heti asiantuntijan apua tilanteeseen. Saman yhteydenoton aikana saat tarvittaessa ohjauksen ja ajan jatkotutkimuksiin. HelttiChat on käytettävissä myHeltti-palvelussa arkisin klo 8-16. HelttiLinja palvelee numerossa 020 1470 770 arkisin 7-21 ja viikonloppuisin 9-17.
SISÄLTÖJEN, VERKKO-KURSSIEN JA MATERIAALIEN KIRJASTO
Omat terveyskyselyt: Löydät omat terveys- ja työn kuormitustekijäkyselyt myHeltti palvelusta. Yksilöllinen jatkohoitopolku määritellään sinulle kyselyn tulosten perusteella.
Hyvinvointikirjasto ja digivalmennukset: MyHelttiin kirjautumalla käytössäsi on asiantuntijoidemme laatimia uneen, ravintoon, liikuntaan ja palautumiseen keskittyneitä digivalmennuksia, videoita ja muita sisältöjä. Aloita digivalmennus silloin, kun sinulle parhaiten sopii ja voi paremmin!
with.heltti.fi -osoitteesta löydät mielen hyvinvoinnin tietoa, tukea ja terapiaa – saatavilla 24/7: kokeneiden ja suosittujen terapeuttien ja psykologien luomaa sisältöä erilaisista mielenterveyden ja mielen hyvinvoinnin teemoista.
Sukella Heltin sairaanhoitoon syvemmin
Akuuteissa asioissa viimeistään seuraavana arkipäivänä. Hoitaja kuitenkin aina arvioi tilanteen kokonaisvaltaisesti ja ohjaa hoitoon sen mukaisesti.
Kyllä. Meille on mahdollista tulla myös fyysiselle vastaanotolle aina kun sen on lääketieteellisesti tarpeellista.
Heltin omat työterveyden toimipisteet eli Helttilät sijaitsevat Helsingissä, Espoossa, Tampereella, Turussa ja Oulussa. Lisäksi kumppaniverkostomme ympäri Suomen mahdollistaa nopean pääsyn vastaanotolle ajasta ja paikasta riippumatta.
Ajanvaraus tapahtuu aina hoidontarpeenarviomme kautta soittamalla HelttiLinjaan tai laittamalla viestiä LiveChatissa.
Heltin toimipisteet ovat auki arkisin 8-16 ajanvarauksella, mikäli tuon ajan ulkopuolella olisi tarvetta yleislääkärin vastaanotolle, hyödynnämme kumppaniverkostoamme.
Etähoitoa on puolestaan tarjolla HelttiLinjan kautta arkisin klo 7-21 ja viikonloppuisin 9-17.
Yleislääkäritasoiseen sairaanhoitoon kuuluu sairaanhoitajan sekä yleislääkärin vastaanotot tutkimuksineen.
Hoidamme monia asioita myös etänä, joten aina ei välttämättä tarvitse tulla paikan päälle. Etänä hoidettaessa säästyy työntekijänne aikaa ja vaivaa ja se myös madaltaa kynnystä olla meihin yhteyksissä jo varhaisessa vaiheessa terveys- ja hyvinvointihaasteissa.
Yleislääkäritasoiseen sairaanhoitoon kuuluu laajat tutkimukset, kuten laboratoriokokeet ja kuvantamisen palvelut.
Yleislääkäritasoista sairaanhoitoa voi täydentää erikoislääkäripalveluilla joko Heltin tai vakuutuksen kautta.
Sairaspoissaolojen seurannasta sovitaan yhdessä työpaikkaselvityksen yhteydessä.
Meidän kirjoittamista sairaspoissaoloista saatte sovitusti raportin, lisäksi tietysti mielellään pysymme kartalla myös mahdollisista omailmoitteisista sairaspoissaoloista, siihen voi käyttää MyHeltti-palvelun omaa työkalua.
Kun meillä on kokonaiskuva kaikista poissaoloista, voimme parhaiten tarjota proaktiivisesti tukea esim. havaitsemiimme työkykyriskitapauksiin.
Työnantaja saa käsitellä työntekijän terveydentilaa koskevia tietoja esimerkiksi sairausajan palkan suorittamiseksi tai sen selvittämiseksi, onko työstä poissaoloon perusteltu syy.
Työnantaja saa siis käsitellä työntekijän terveydentilaa liittyviä tietoja esimerkiksi silloin, kun työntekijä itse antaa lääkärintodistuksen osoittaakseen perusteen työstään poissaololle. Näitä terveydentilaan liittyviä tietoja saavat käsitellä ainoastaan ne henkilöt, joiden on välttämätöntä käsitellä näitä tietoja.
Heltin sopimukseen on myös mahdollista lisätä erikoissairaanhoidon palvelut. Palveluita voidaan halutessanne rajata esimerkiksi muutamaan käyntikertaan.
Erikoissairaanhoidon kattamiseksi voi ottaa myös minkä tahansa sairauskuluvakuuksen. Tällöin ohjaamme työntekijän Heltistä errikoissairaanhoitoon vakuutuksen piiriin.
Mikäli jäsenellä on tarve erikoislääkärille ja ne eivät kuulu työterveyden sopimukseen, voimme tehdä lähetteen julkiselle puolelle erikoissairaanhoitoon tai jäsen voi hakeutua haluamalleen palveluntarjoajalle omakustanteisesti.
Hoidontarpeenarviolla tarkoitetaan Heltin palveluaulaa, johon yhteyden saa HelttiLinjan tai HelttiChatin kautta.
Palveluaulassa vastaavat kokeneet sairaanhoitajamme ja arvioivat jäsenen oireita ja huolia terveydentilaan liittyen.
Hoidontarpeen arviossa hoitaja miettii yhdessä jäsenen kanssa sopivan hoitosuunnitelman, joka juuri sillä hetkellä on kokonaiskuva huomioiden paras mahdollinen jäsenelle.
Hoitajilla on mahdollisuus konsultoida lääkäriä ja fysioterapeuttia, ja monesti asiat saadaan hoidettua jo ensimmäisen puhelun aikana etänä ja tarvetta fyysiselle lääkärikäynnille ei tule.
Näin etänä hoituvat hyvin usein esimerkiksi lyhyet sairauslomat, hoito-ohjeet ja reseptit flunssan ja vatsataudin hoitoon, reseptiuusinnat, silmätulehdus, ihottumat, allergiat, ajanvaraukset, aikojen siirtäminen tai muuttaminen etäajaksi.
Vasteajat ovat todella nopeita: HelttiLinjassa vastaamme 95% puheluista keskimäärin alle 10 minuutissa ja Chatissa 3 minuutissa. Mikäli palvelussa on yllättävää ruuhkaa, meillä on käytössä takaisinsoittopalvelu, johon voit asettaa itsellesi sopivan takaisinsoittoajan.
Heltin sairaanhoidon ammattilaisten erityisosaamiseen kuuluu tunnistaa sairasloman tarve myös etänä. Mikäli meillä on tarve tutkia asiaa tarkemmin, kutsumme jäsenen aina fyysiselle vastaanotolle.
Heltillä on toimipisteitä pääkaupunkiseudun lisäksi Tampereella, Turussa ja Oulussa. Muilla paikkakunnilla työskenteleville, asuville tai ylipäätään reissaaville, voimme käyttää kumppaniverkostoamme, eli Aavan ja Mehiläiseen palveluita.
Työmatkalla ja vapaa-ajan matkalla sairastuessa kannataa kuitenkin käyttää ensisijaisesti matkavakuutuksia ja hakeutua niiden puitteissa hoitoon.
Vapaa-ajan tapaturmissa kannattaa käyttää ensisijaisesti tapaturmavakuutusta tai matkavakuutusta, sillä ne kattavat tutkimuksia, erikoislääkärikäyntejä ja muita hoitokuluja kattavasti. Mikäli vakuutuksia ei ole, ota yhteys HelttiLinjaan ja sairaanhoitaja ohjaa tilanteen mukaan oikean hoitopaikan.
Työtapaturman sattuessa kannattaa olla aina yhteydessä HelttiLinjaan, jossa hoitaja tekee tilannearvion ja ohjaa sopivaan hoitopaikkaan. Käytännössä se voi olla mikä tahansa lähin lääkäriasema. Työtapaturmasta tulee tehdä vahinkoilmoitus vakuutusyhtiölle 10 päivän sisään tapaturman sattumisesta, jonka jälkeen hoitokulut voi hakea vakuutusyhtiöltä yhtiön ohjeiden mukaisesti.
Mikäli tilanne tai ulkomailla hoitoon hakeutuminen mietityttää, sairastuessa voi soittaa Helttiin, jossa kokeneet sairaanhoitajamme arvioivat tilanteen.
Jos vaiva hoituu etänä, se saadaan saman puhelun aikana hoidettua. Mikäli on tarve fyysiselle lääkärikäynnille, se tapahtuu matkavakuutuksen kautta paikallisella lääkäriasemalla.
Tilaa verkko-kaupasta
Haluaisitko kuulla lisää?
Soita, laita viestiä, tai varaa suoraan aika tapaamiselle
Ota yhteyttä
Katriina Kanto | LinkedIn
katriina.kanto@heltti.fi
044 712 9505
Haluaisitko keskustella palvelusta lisää lyhyessä etätapaamisessa? Varaa aika tapaamiseen oheisesta linkistä.