Infopaketti Heltin työterveydestä sinulle Heltin jäsen

Hei Heltin jäsen! Tuntuuko uuden työterveyden kiemurat mutkikkailta, eikä kaikkea tahdo oikein muistaa? Täysin ymmärrettävää. Me haluttiin helpottaa sun Heltti-matkan alkuaskelia, joten kokosimme sinulle tälle sivulle info-videoita yleisimmin kysytyistä kysymyksistä koskien Heltin työterveden palveluita.

Aloita tutustumalla sisällysluetteloon ja katso videot aiheista jotka kiinnostaa sua just nyt.

 

Siirry sisällysluetteloon

Sisällysluettelo:

Osa I: Tietoa Heltistä ja työterveydestä

Mikä Heltti on?

Kurkkaa videolta millainen työterveys Heltti on.
Meillä on nimittäin unelma: #nollatyöuupumusta

Mistä työterveydessä on kyse?

Työterveys ei ole tukenasi vain, kun sairastut.
Katso videolta mistä oikein on kyse!

Osa II: Mitä palveluita minulle kuuluu?

Työpaikkasi tarjoaa sinulle Heltin Huolehtija-työterveyspaketin mukaiset palvelut

Sinun työerveyteesi kuuluvat lakisääteisen työterveyden lisäksi myös sairaanhoidon palvelut.

Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että…

jos sairastut tai sinulle herää huoli omasta hyvinvoinnistasi tai terveydentilastasi, voit olla yhteydessä HelttiLinjaan ja HelttiChatiin.
HelttiLinjassa ja HelttiChatissa tavoitat suoraan sairaanhoitajamme
mikäli tilanteesi vaatii etävastaanottoa tai live-vastaanottoa, työterveyden palveluihisi kuuluu myös sairaanhoitajan ja/tai lääkärin vastaanotot

 

Katso vielä videolta, kun työterveyshoitajamme Selena kertoo mitä kaikkea Huolehtija-pakettiin kuuluu.

Huolehtija -palvelupaketti

MyHeltti – tärkein työkalusi Heltin työterveyden jäsenenä

Hoida kaikki asiasi Heltin kanssa yhdellä sovelluksella

MyHeltti on älypuhelimella ja tietokoneella toimiva työkalu, jolla hoidat kaikkia asiasi Heltin kanssa. MyHeltissä saat yhteyden HelttiChatiin, hoidat ajanvarauksiasi sekä löydät esimerkiksi uusitut reseptit yhdestä paikasta.

Näin otat MyHeltin käyttöön:

Ota MyHeltti käyttöösi heti, jotta se on sinulla valmiina kun sitä tarvitset!

Huomaathan, että sinun tulee tunnistautua MyHelttiin vahvalla tunnistautumisella.

Haluatko käyttää MyHelttiä selaimella?

  1. Kirjaudu MyHelttiin ensimmäisen kerran tästä.
  2. Jatkossa voit kirjautua selaimella tästä linkistä: MyHeltti

Haluatko mieluummin appin puhelimeesi?

  1. Lataa MyHeltti-sovellus puhelimeesi App Storesta tai Google Play kaupasta

Ergonomiakonsultointi

Ergonomiakonsultointi

Onko sinulla ergonomiaan liittyviä huolia tai haasteita?

Olethan yhteydessä omaan työterveyshoitajaasi kirjautumalla MyHelttiin ja jättämällä viestin Työterveys-viestikanavaan. Työterveyshoitajasi vastaa sinulle ja ohjaa tarvittaessa työfysioterapeutille.

Lisäksi sinun työpaikallesi tarjotaan ergonomiakonsultointia säännöllisesti. Ergonomiakonsultoinnin sopii työpaikkasi Heltin yhteyshenkilö. 

 

Katso vielä videolta, kun työfysioterapeuttimme Sanna kertoo lisää ergonomiakonsultoinnista ja miten voit hyödyntää sitä myös etätyössä.

Osa III: Mistä ja miten tavoitan Heltin asiantuntijat?

Milloin olla yhteydessä Helttiin?

Tämä on yksi tärkeimmistä asioista, joten älä ohita tätä videota!

HelttiLinja ja HelttiChat

Miten voit olla meihin yhteydessä? Katso lisäinfot videolta!

Jos sairastut, ja tarvitset akuutisti apua

Kun sinulla on akuutti sairaanhoidollinen asia, ota aina ensin etäyhteys Heltiin! Yhteydenottoosi vastaa suoraan sairaanhoitaja ja saat heti asiantuntijan apua tilanteeseesi.

  • Puhelimella HelttiLinjaan 020 1470 770. Arkisin 7-21, viikonloppuisin 9-17.
  • Tai jos tykkäät kirjottaa, ole yhteydessä HelttiChatin kautta. HelttiChatin löydät MyHeltti-appista tai MyHeltti selainversiosta. Avoinna arkisin 8-16.
  • Palveluajan ulkopuolella jätettyihin viesteihin vastaamme viimeistään seuraavana arkipäivänä, jolloin voit jatkaa keskustelua reaaliajassa.

HÄTÄTILANTEESSA SOITA AINA HÄTÄNUMEROON 112!


Helttilät

Helttilöihin on mukava tulla! Astut suoraan viihtyisään odotustilaan, joka muistuttaa enemmänkin kahvilaa ja kulkee nimellä Lempi Café. Lempi Cafésta saat halutessasi tuoretta kahvia tai teetä. Sinut tulee hakemaan Lempi Cafésta se Heltin asiantuntija, lääkäri, psykologi, työterveyshoitaja, sairaanhoitaja tai fysioterapeutti, jolle vastaanottoaikasi on merkitty. Tervetuloa Helttilään!

 

 

Millaista Helttilöissä on?

Helttilä on Heltin työterveyden toimipiste,
jossa kohtaat työterveyden asiantuntijamme.

Aukioloajat

Helttilät toimivat ajanvarauksella. Ole siis aina yhteydessä ensin HelttiLinjaan tai HelttiChattiin.

Helttilät ovat auki ajanvarauksella!

Ole aina ensin yhteydessä HelttiLinjaan tai HelttiChattiin. Sieltä sairaanhoitaja ohjaa sinut tarvittaessa vastaanotolle Helttilään tai kumppaneillemme – riippuen sijainnistasi ja tarvitsemastasi jatkohoidosta.

  • HelttiLinja 020 1470 770. Arkisin 7-21, viikonloppuisin 9-17.
  • HelttiChat avoinna arkisin 8-16. HelttiChatin löydät MyHeltti-appista tai MyHeltti selainversiosta.

Missä vastaanotot sijaitsevat?

Helttilät toimivat vain ajanvarauksella – eli ole aina ensiksi yhteydessä HelttiLinjaan tai HelttiChattiin.

 

Entä jos en asu Heltti-paikkakunnalla

Osa IV: Vakuutukset

Sinun ei tarvitse huolehtia tai tietää mikä vakuutus työpaikallasi on – meillä Heltissä on niistä ajantasainen tieto!

Mikäli työpaikallasi on vakuutus, me Heltissä tiedämme sen laajuuden sekä sen mitä vakuutus kattaa ja mitä se ei kata.

Jos sairastut tai terveydentilasi tai hyvinvointisi huolestuttaa sinua, ole aina yhteydessä aluksi HelttiLinjaan tai HelttiChattiin!

Linjassa ja chatissa sairaanhoitajamme ohjaavat sinut oikeisiin jatkotoimenpiteisiin ja ovat tietoisia työpaikkasi mahdollisesta vakuutuksesta, sekä ohjeistavat sinut toimimaan sen mukaan.

 

Katso vielä videolta, kun Aino kertoo miten toimia jos työpaikallasi on sairaskuluvakuutus.

Meillä on sairaskuluvakuutus, miten toimin?