Blogi

Anni Tuominen | 1.7.2020

Heltti kokemuksia – Mitä asiakkaamme ovat mieltä Heltistä?

Toteutimme koronakriisin keskellä asiakastyytyväisyyskyselyn yritysasiakkaidemme päättäjille, jossa saimme palautetta toiminnastamme ja palveluistamme. Kiitos kaikille mahtaville asiakkaillemme, kun käytitte aikaa kyselyyn vastaamiseen ja Heltin kehittämiseen. Nyt haluamme jakaa teille, mitä Heltistä ollaan mieltä ja mitä kehityskohteita asiakkaamme tunnistavat Heltissä.

Mitä asiakkaamme ovat mieltä Heltistä?

Miksi asiakkaamme suosittelisivat Helttiä ja mitä he kertoisivat kollegoilleen Heltistä? Mistä Heltille jaettaisiin ruusuja?

Kärkikolmikkoon nousivat:

  1. HR-yhteistyö huippuluokkaa
  2. Heltti on ihmisläheinen, asiantunteva ja digitaalinen
  3. Matalan kynnyksen tuki henkiseen hyvinvointiin

HR-yhteistyö nousi vastauksissa ylivoimaiseksi ykköseksi. ”Paras yhteistyö tilaajayrityksen HR:n kanssa” kuvasi eräs ison asiakkaamme HR-edustaja. Helttiä kuvailtiin myös moderniksi, joustavaksi, helpoksi ja mukavaksi kumppaniksi. Hyvä palvelu ja tuki yritykselle korostuivat. Erityisesti koronakriisin aikainen viestintä ja tuki yrityksille sai kiitosta.

“Olemme säästäneet huikean summan rahaa, kun poissaolot ovat vähentyneet. Puhumattakaan siitä että työntekijöillä ei ole sairauksia vaan he pysyvät enemmän aikaa positiivisessa tilassa.”

 Ihmisläheisyys, asiantuntijuus ja digitaalisuus nousivat esiin Helttiä kuvailevina termeinä. Heltin ”henki” on alusta asti ollut vahva ja sen koetaan välittyvän asiakkaidemme työntekijöille välittävinä kohtaamisina. Heltti on jättiläisiin verrattuna ihmisläheinen. Luotettavuus, asiantuntijuus, nopeus, kattavat etäpalvelut ja hyvin toimivat sähköiset kanavat korostuivat.  

“Kiitos lämpimästä asiakkaan kohtaamisesta jo ovelta alkaen.”

Matalan kynnyksen tukea henkiseen hyvinvointiin koettiin saavan Heltistä erityisesti liiketoimintamallin ansiosta, joka ohjaa ennakoivaan terveydenhuoltoon. Heltin panostukset henkiseen hyvinvointiin ja kuormittavuusasioihin koettiin tärkeiksi. Helttiä on helppo lähestyä ja apua on tarjolla muutenkin kuin sairaustapauksissa.  

 Mitkä nähtiin Heltin suurimpina kehityskohteina ja mitä Heltti aikoo niille tehdä? 

Mistä Heltti saa risuja? Mihin toimintaan kaivattiin kehitystä? Kehityskohtien alla myös Heltin suunnitelma kehittämisen osalta.

Kehityskohteista tärkeimmät:

  1. HelttiView asiakkaan onlineportaali
  2. Toimintamallien selkeyttäminen
  3. Aktiivinen tuki pienille yrityksille

HelttiView asiakasportaalissa nähtiin kehityskohteita ja sinne kaivattiin uusia toimintoja. HelttiView onkin meillä parhaillaan teknologiatiimin pöydällä ja menossa kokonaan uusiksi. Ensimmäiset muutokset näkyvät asiakkaillemme jo kesän aikana, ja syksyllä tulemme lanseeraamaan HelttiViewiin myös kokonaan uusia toimintoja muun muassa raportoinnin ja viestinnän osalta.

“Parannusta toiminnassanne, vaikka reilun vuoden sisällä, on tapahtunut paljon! Hommat tuntuvat toimivan. Kiitos!”

Toimintamallien selkeyttämistä toivottiin etenkin sairaudenhoidon osalta. Olemmekin viimeisen puolen vuoden aikana tehneet merkittäviä parannuksia sairaudenhoidon prosessien kehittämiseksi ja sujuvoittamiseksi ja jatkamme kumppaniverkoston laajentamista ja sähköisten rajapintojen rakentamista myös tulevana syksynä. Tulemme panostamaan myös toimintamalleistamme viestintään entistä enemmän.

“On jäänyt kuva, että vaikka olemme hyvin pieni toimija, olemme teille yhtä tärkeitä kuin kaikki muutkin.”

Alle 10 hengen yritykset toivoivat, että Heltti voisi tarjota heille vieläkin aktiivisempaa ja konkreettisempaa tukea etenkin yrittäjän arkeen. Pk-yritykset ovat meille tärkeä kohderyhmä ja olemmekin kehittämässä keinoja tukea pienyrittäjän arkea jatkossa entistä laaja-alaisemmin.

“Kiitos kaikista neuvoista ja valmiista toimintaohjeista. Helpottaa kummasti pienyrittäjän arkea.”

  Kiitos rakkaat asiakkaamme! Tästä on hyvä jatkaa ja parantaa syksyllä. Rentouttavaa kesää!

Anni Tuominen

Anni Tuominen: Heltin asiakasonnellisuudesta vastaava, DI, joka innostuu maailman muuttamisesta paremmaksi. Intohimonani on terveysalan mullistaminen yksilöllisillä, ennakoivilla ja älykkäillä terveyspalveluilla. Näistä palveluista jokainen työpaikka löytää myös lisää energiaa ja tuottavuutta työhön. Tästä keskustelen kanssasi mieluusti lisää! Minut löytää useimmiten Pelago-pyöräni selästä polkemassa asiakastapaamisesta toiseen. Vapaa-ajalla saan energiaa auringosta, matkustamisesta, surffista ja joogasta.