heltti | 10.4.2018

Lepo osa 2: Rentoutumisen jalo taito

Tämän viikon teema käsittelee rentoutumista. Monelle jää päivän hektisyys kehoon, eikä nukahtamisesta tule silloin mitään. Siksi rentoutuminen on yksi nykyajan tärkeimmistä taidoista. Sitä voi itse harjoittaa ja se vaatii tiettyä itsekuria. 24/7 -maailma yrittää vetää puoleensa ja viedä mukanaan myös silloin, kun kaikkien elektronisten laitteiden pitäisi jo olla sammutettuna ja mielessä pelkästään mukavat rentouttavat ajatukset.

Tutustu näihin

1. Heltin rentowebinaari osa 2 – Rentoutumisen jalo taito

Asiantuntijoina Heltin fysioterapeutti Katri Alitupa ja psykologi Jaakko Sahimaa

Rentoutuminen ja etenkin kehon rentouttaminen ei aina ole helppoa, mutta se on opettelemisen arvoinen taito! Tässä webinaarissa perehdytään rentoutumisen maailmaan ja opitaan mitä hyvää se saa aikaan niin kehossa kuin mielessämmekin. Saat vinkkejä rentoutumiskeinoihin ja pääset kokeilemaan kehon rentouttamista aktiivisen rentoutusharjoituksen kautta.

2. Uneen valmistava venyttely ja kehonhuolto

Heltin työfysioterapeutti Sanna Hietamäen venyttely ja kehonhuolto valmistaa kroppasi unten maille.

3. Oiva: Tietoisuutta arkeen -harjoitukset rentoutumiseen ja läsnäoloon.

Oivan avulla voit lievittää stressiä, parantaa mielialaa ja löytää lisää mielekkyyttä elämään. Oivan harjoitukset auttavat keskittymään, olemaan läsnä, tunnistamaan itselle tärkeitä asioita ja käsittelemään ikäviä ajatuksia ja tunteita.

Tutustu täällä.

4. Kirjavinkki: Arto Pietikäinen: Joustava mieli – Vapaudu stressin, uupumuksen ja masennuksen yliotteesta

Arto Pietikäinen on pidetty psykologi ja psykoterapeutti, jonka kirjassa on sekä tietoa että paljon harjoituksia, joilla pystyt vapauttamaan mielesi ja voimaan paremmin.

5. Sovellusvinkit: Headspace tai Headsted

Molemmat appit tarjoavat paljon hyviä rentoutumis- ja mindfulnessharjoituksia.